40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

אופיר דבש

36, ממקימי חברת הפוד טק ביו דבש נשוי +2

"כילד שגדל במושב לאבא חקלאי, חדשנות תמיד סבבה אותי. ראיתי כמה טכנולוגיה יכולה להשפיע ולשנות את הדרך שבה אנחנו חיים. שם ניטעו הזרעים של החדשנות אצלי"

תחילת הקריירה

הקריירה של אופיר דבש מתחילה לפני 18 שנים, כאשר עבר לגור בבאר שבע לצורך לימודי הנדסה באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. עם דיפלומת המהנדס הוא התגייס לצה"ל ושירת כקצין עד לדרגן סרן בחיל המודיעין, שירות באורך שש שנים. "בתקופה זו גם השלמתי תואר שני בכלכלה באוניברסיטה העברית. את השירות הצבאי התחלתי ביחידה 8200 ולאחר מכן עברתי ליחידה הטכנולוגית 81".

דבש מעיד כי השירות הצבאי הקנה לו כלים רבים בתחומי ההנדסה והפיתוח, מה שהוביל אותו לצעדים הראשונים בתחום מחוץ לצבא, "לאחר סיום השירות היה לי חשוב לשלב טכנולוגיה עם הסתכלות עסקית ולכן בחרתי להתמקד בפיתוח עסקי לחברת הנדסה. לאחר תפקיד זה המשכתי לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת הייטק המפתחת מוצרים ומקימה סטרטאפים שונים".

בשלב הזה התקבלה ההחלטה המכרעת שהביאה אותו להקים יחד עם שותפים לדרך את חברת "ביו דבש" - חברה לייצור דבש מתורבת ללא דבורים שמצליח לשמור על הערכים התזונתיים של הדבש.

"הרגשתי שהגיעה העת להוביל הקמת חברה משלב הקונספט ועד למוצר מוגמר" מספר דבש ומוסיף, "שילבתי כוחות עם אחותי, ד"ר אפרת דבש ריזנפלד, ומספר יזמים מתחום הפודטק והקמנו את ביו דבש, כאשר אפרת משמשת כסמנכ"לית המחקר והפיתוח. ביו דבש מחוללת מהפכה בשוק הדבש ומציעה אלטרנטיבה אמיתית לדבש המסורתי, בצורה שלא פוגעת בדבורים ובסביבה".

"השאיפה שלי היא להיות בעשייה שמרגשת אותי, עשייה שהיא חדשנית, פורצת דרך וכזו שעושה טוב לעולם שלנו. כילד שגדל במושב לאבא חקלאי, חדשנות תמיד סבבה אותי, אם זה בשיטות גידול שונות, טכנולוגיות חקלאיות חדשות והשבחה גנטית של צמחים. שם ראיתי כמה טכנולוגיה יכולה להשפיע ולשנות את הדרך שבה אנחנו חיים. אני חושב ששם ניטעו הזרעים של החדשנות אצלי".

הרבה הישגים רשמה החברה שהקים בשנה החולפת, ורק בחודש שעבר אף התקבל האישור המיוחל ממנהל המזון האמריקאי לכלל מוצרי הדבש המתורבת שהחברה מייצרת. אך עבור דבש עצמו, האירוע המרגש של השנה סבב סביב ראש השנה, חג הדבש. "בראש השנה 2022 הוזמנתי על ידי משרד החוץ להרמת כוסית וטבילת תפוח בדבש מתורבת, במעמד ממלכתי בנוכחות 50 שגרירים מ-50 מדינות שונות. היה מאוד מרגש לשתף אותם בטכנולוגיה של ביו דבש ולהפיץ את החזון של החברה המציעה פתרון חדשני שיוכל בעתיד לסייע לדבורים, לסביבה ולבני האדם".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: דורון לצטר

הנבחרים