40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

עופר ברקוביץ'

39, יו"ר שותפות נופר מילגם ומנהל תחום הפעילות המוניציפלי בנופר אנרגיה. נשוי+ 3

"השתחררתי בגיל 24, והבנתי שירושלים במשבר. החלטתי לצאת לדרך ארוכה להיאבק על עתידה. הידע שלי בשלטון המקומי לצד ההבנה שאנרגיה מתחדשת היא תחום חשוב ליצירת מנוע צמיחה כלכלי לרשויות ובשורה ירוקה למדינה ולעולם הביא אותי לנופר"

לפני ארבע שנים ובהפרש של מאות קולות, הפסיד עופר ברקוביץ בבחירות לראשות עיריית ירושלים, תפקיד שהוכרע לטובת הראש המכהן משה ליאון. ברקוביץ עצמו כבר עבר לטפל בזירה אחרת בתחום האנרגיה המתחדשת, בשותפות החברות נופר מילגם, ומוביל בימים אלה מהלכים ברשויות מקומיות ברחבי הארץ, וגם בעיר שלו - ירושלים.

נופר מילגם היא שותפות בתחום האנרגיה, אך מי שעומד בראשה בנה, כאמור, את הקריירה שלו בכלל מכיוון העשייה החברתית בפוליטיקה המקומית: "גדלתי בירושלים שהשפיעה עלי מאוד. הפכתי לפטריוט שלה בגיל מאוד צעיר", מספר עופר ברקוביץ, "שירתתי שש שנים בצבא ביחידה מיוחדת ביבשה, קורס קצינים וקורס מ"פ. השתחררתי בגיל 24, והבנתי שירושלים במשבר. החלטתי לצאת לדרך ארוכה להיאבק על עתידה הציוני הסובלני והיצרני של העיר. יחד עם שותפים הקמת את התעוררות בירושלים, שחיברה לראשונה בהיסטוריה בין חילונים ודתיים, ימנים ושמאלנים, מזרחים ואשכנזים.

בגיל 25 כבר נבחר ברקוביץ להיות חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק הנוער, בהתנדבות. הדרך משם לפסגה הייתה מהירה: "בגיל 30 הפכתי לסגן ראש העיר, כשאני מוביל את התעוררות ל-4 מנדטים. הייתי אמון על הפיתוח הכלכלי, התחדשות מרכז ירושלים, תיק התרבות ויו"ר ועדת הכספים.

"הובלתי מהלכים משמעותיים של גידול במספר החברות הטכנולוגיות בירושלים מ-200 ל-512, מהפכת תרבות בשוק מחנה יהודה, במוסדות התרבות, באירועים במרחב הציבורי ובתמיכה במוסדות ובאמנים, מהפכה אורבנית במרכז העיר כולל העברת קמפוס בצלאל, בניית קמפוס מנורה לאומנויות, הבאת we work, אקסלרטור טכנולוגי, חידוש כיכר ציון ובניית מעונות אגרון" מעיד ברקוביץ.

"ב-2018 התמודדתי בגיל 35 לראשות העיר והפסדתי ב-300 קולות. התעוררות הפכה לתנועה הגדולה בירושלים עם שבעה מנדטים. כיהנתי כיו"ר האופוזיציה ב-חמש השנים האחרונות, בהתנדבות, תוך ניהול מאבק על העברת משרדי ממשלה לירושלים, שמירה על אופי השכונות הציוניות ועל האפשרות של כולם לחיות בירושלים, שיפור התחבורה, הורדת יוקר המחייה ועוד.

"במקביל פעלתי כנשיא עמותת 'לב אוהב' לחיבור עסקים גדולים לשכונות, ליצירת מוביליות חברתית בטווח ארוך. ייעצתי לגופים עסקיים שונים בעבודה מול רשויות מקומיות. לפני שנה פגשתי את עופר ינאי יו"ר נופר ויזם על, כדי לגבש אסטרטגיה חדשה לעבודה משותפת, בתאגיד ציבורי עסקי, עם הרשויות המקומיות. הידע שלי בשלטון המקומי לצד ההבנה שאנרגיה מתחדשת היא תחום חשוב ליצירת מנוע צמיחה כלכלי לרשויות ובשורה ירוקה למדינה ולעולם הביא אותי לנופר, לקידום מהלך יזמי חדשני של שותפות בין העיריות לבין גורמים עסקיים".

השנה עשה ברקוביץ את המעבר לצד התעשייתי-עסקי והצטרף לנופר אנרגיה, כשהוא לא מותיר את השלטון המקומי מאחור: "שם בעצם ייסדנו מהלך חדשני ופורץ דרך במודל הפעולה בין עיריות לגופים עסקיים. עד היום היו בעיקר מכרזים בדידים שלא רואים ראייה רחבה את מכלול התחומים באנרגיה מתחדשת. המודל החדש מאפשר לעיריות להסתמך על ההון של המגזר העסקי, על הידע, ולנצל את השטחים שקיימים בו לטובת התושבים לרווחים משמעותיים, לבשורה סביבתית. וליצירת ביטחון אנרגטי.

"אני רואה את עצמי מקדם מהלך לאומי, עבור כל שוק האנרגיה, באמצעות שותפות נופר מילגם. אני מאמין כי תפקיד זה יאפשר לממש את יכולותיי ולהמשיך לתרום למדינה דווקא מזווית אחרת. ההליכה למגזר העסקי חשובה בעיני כדי להכיר טוב יותר את העולם הזה ולהתפתח בו, ולהביא גם את הכישורים האלו בעתיד לעשייה ציבורית משמעותית".

כעת כשהוא מחוץ לפוליטיקה המקומית ותורם את חלקו מתחום האנרגיה והתשתיות, המטרות של ברקוביץ כבר מתרכזות בכלל מדינת ישראל, "החלום המקצועי הנוכחי שלי הוא להצעיד באמצעות נופר מילגם, שותפות שאני עומד בראשה, את מדינת ישראל למציאות סביבתית טובה יותר, ביטחון אנרגטי גבוה יותר, ויצירת מנוע צמיחה כלכלי לרשויות שיקדמו פרויקטים סולאריים, אגירת אנרגיה, הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ומכירת חשמל ירוק. לייצר שותפויות רבות עם עיריות מגוונות, בדומה למודל השותפויות בקיבוצים שצמחה ממנו נופר".

יחד עם החזון הענף בזירת האנרגיה, ברקוביץ עדיין שומר מקום חם לירושלים: "כמובן שארצה בעתיד לחזור ולהשפיע בזירה הציבורית, בירושלים ובממשלה, ולתרום מיכולותיי, ערכים לטובת שמירה על ישראל כמדינה ציונית סובלנית ויצרנית, עם עתיד טוב לילדיי".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: שרון גבאיו

הנבחרים