40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

מעיין פרתי

34, כתבת צרכנות וכלכלה בחדשות 12, נשואה+ 1

"עליות מחירים תמיד היו ואיכשהו התקבלו כגזירה משמים. בשנה האחרונה אני מרגישה שנעשה שינוי והשיח הכלכלי תפס מקום מרכזי"

לפני שבועות ספורים יצאה פרתי לחופשת לידה, בעיצומה של תקופת סיקור שוטפת בנושאי עליות המחירים וההתייקרויות שפתחו מהדורות לעיתים תכופות ועשו הדים רבים גם מחוץ למסך. אבל הקריירה שלה מתחילה בגילאי העשרים כמבזקנית וכתבת תחקירים ברדיו קול רגע: "הקריירה שלי החלה כחלום של נערה צעירה מהפריפריה לנפץ את תקרות הזכוכית ולהפוך לעיתונאית המשפיעה על סדר היום במדינת ישראל".

התחנה הראשונה שלה בטלוויזיה הייתה בערוץ 20 ככתבת שטח, ולאחר מכן עברה לחברת החדשות, בה היא עובדת עד היום, כשהתפקיד שמילאה תחילה היה תחקירנית בתוכנית שש עם עודד בן עמי. "העבודה הקשה השתלמה וב-2017 קיבלתי את ההזדמנות להתקדם ל-'תכנית חיסכון' ולקחתי תחת חסותי את תחום הצרכנות. השיקולים המרכזיים שלי בבחירת התחום הספציפי הזה היו היכולת שלי להביא את הפריפריה למרכז הבמה והעובדה שצרכנות זה תחום שנוגע בכל אזרח, בכל אזור גיאוגרפי ובכל מצב סוציו-אקונומי".

"אני מרגישה שאני מתחילה להגשים את החלום המקצועי שלי" מעידה על עצמה פרתי אך ממהרת לסייג את דבריה, "יחד עם זאת, אני מבינה שאני בתחילת הדרך ולא בסופה. יש עוד פסגות לכבוש והמטרה היא להשפיע לטובה על סדר היום החברתי-כלכלי במדינת ישראל ולהמשיך ולהנגיש לציבור את כל המידע כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת. אני בהחלט חושבת שזה תואם את חלום הילדות שלי ומשלב את החיבה שתמיד הייתה לי לבמה וקהל עם הרצון לעשות טוב לאנשים".

הצפת השיח על יוקר המחיה הפך עבורה את השנה האחרונה למשמעותית ככתבת צרכנות, "עצם העובדה שהשיח על יוקר המחייה הפך לבולט בציבור הישראלי מהווה ציון דרך חשוב עבורי. הרי עליות מחירים תמיד היו ואיכשהו התקבלו כגזירה משמים. בשנה האחרונה אני מרגישה שנעשה שינוי והשיח הכלכלי תפס מקום מרכזי לא פחות מהביטחוני. ראו את זה בהתנהלות הממשלה היוצאת, לטוב ולרע. ראו את זה בקמפיין הבחירות האחרון ואני מקווה שנדע להמשיך ולהנגיש את הנושא לקהל הרחב כדי שידע לדרוש תוצאות בנושא הזה גם בעתיד".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: שרון גבאי

הנבחרים