40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

יוסף חדאד

37, פעיל חברתי והסברה, מנכ"ל עמותת "ביחד ערבים זה לזה", עיתונאי ומרצה

"ארגוני BDS ניסו להחרים ולמנוע את הגעתי לפרלמנט באירלנד. במשך 20 דקות הצגתי את האמת על ישראל כאזרח ערבי, הפרכתי את השקרים. בסיום ניגשו אלי חברי פרלמנט רבים ולחצו לי את היד והודו לי על כך"

"תמיד הרגשתי חלק מהחברה הישראלית", מעיד על עצמו יוסף חדאד, ערבי-ישראלי שבוחר למקד את הפעילות החברתית וההסברתית שלו בחשיפה וחיזוק דעת קהל פרו-ישראלית. "זה התחיל מהילדות בנצרת, דרך החברים איתם גדלתי ושיחקתי כדורגל בחיפה. כל אלו הובילו אותי להתנדב לצבא ולשרת כלוחם ומפקד בגולני", מספר חדאד על הנקודות הראשונות שקשרו אותו לחברה הישראלית.

האירוע המשמעותי בדרך למפעל ההסברה שעומד בראשו היום, התרחש במלחמת לבנון השנייה: "נפצעתי קשה ועברתי שיקום ארוך. לאחר מכן עברתי תקופה בחו"ל וכשחזרתי לארץ, עד לפני כ-5 שנים, עבדתי בתחום מחקרי השוק כשבתפקיד האחרון שלי שימשתי כסמנכ"ל בכיר. אך למרות משכורת גבוהה ותנאים נוחים הרגשתי שהמצב במדינה וספציפית בחברה הערבית ישראלית לא טוב".

כאן התחיל חדאד לעבור ממחשבה למעשה, "האמנתי שיש לי יכולת לפעול לשנות את זה. כך התחלתי להתמקד בשני תחומים, להגן על מדינת ישראל כלפי חוץ בזירת ההסברה הבינלאומית וברשתות החברתיות, ולפעול מבפנים כדי להוביל קול של שותפות בתוך החברה הערבית. זה הוביל אותי גם להקים את עמותת 'ביחד ערבים זה לזה' שפועלת בשני המישורים".

לחזון של חדאד יש עוד דרך לעשות, כלפי פנים וכלפי חוץ: "החלום שלי הוא שערביי ישראל ישתלבו במדינה בכל תחומי החיים, שתהיה מנהיגות חדשה וצעירה שתייצג את ערביי ישראל ותדאג לחברה הערבית יחד עם האינטרס הישראלי, ושנהפוך לחברה ישראלית אחת שחיה בשותפות אמת. גם כילד ונער חלמתי על המודל הזה, תמיד מגיל צעיר התעניינתי בפוליטיקה ולא הבנתי למה המנהיגים הערבים לא פועלים לחיבור והשתלבות כמו שראיתי שאנחנו הילדים משתפים פעולה יחד כשמשחקים כדורגל אחה"צ בקריית אליעזר".

"חוויתי השנה הרבה רגעים מרגשים ומיוחדים, אם צריך לבחור אחד אני חושב שזה הנאום שלי בפרלמנט באירלנד בחודש פברואר. הוזמנתי לנאום שם קצת אחרי פרסום דו"ח אמנסטי אינטרנשיונל שהגדיר את ישראל כמדינת אפרטהייד".

חדאד מספר על הדרמה שהתרחשה בעקבות ההזמנה: "מרגע שפורסם על הגעתי חברי המפלגה הלאומנית שין פיין יצאו במחאה נגד הגעתי והיו ניסיונות של ארגוני BDS למנוע את הגעתי וגם להחרים את הנאום שלי, וזה יצר סערה מקומית וכותרות ב-'טיימס'. לבסוף הגעתי והייתי הנואם הפרו ישראלי הראשון במקום מזה שנים.

"במשך 20 דקות הצגתי את האמת על ישראל כאזרח ערבי, הפרכתי את השקרים בדו"ח אמנסטי ושיקפתי את המציאות. בסיום ניגשו אלי חברי פרלמנט רבים ולחצו לי את היד והודו לי על כך שחשפתי בפניהם דברים שלא הכירו. לנאום היה אפקט חיובי, גם הוזמנתי לדיון על הדו"ח בוועדת החוץ והביטחון באירלנד בהשתתפות נציגי אמנסטי אינטרנשיונל, וגם הסנאטור האירי נד סאליבן ציטט בעצמו קטעים מהנאום שלי ימים לאחר מכן בנאום שלו שם כשיצא נגד הדו"ח. אני חושב שאותו ביקור שלי שם הצליח לחולל שינוי אמיתי ביחס של מדינה שנחשבה לעוינת בעמדותיה כלפי ישראל".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: אלבום פרטי

הנבחרים