40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

עמרי פז

40, מנכ"ל ומייסד עמותת ויגן פרנדלי ישראל, UK וארה"ב

"כסטודנט, נתקלתי בהרצאה שעסקה בהשלכות ההרסניות של משקים תעשייתים לבעלי החיים. באותו הערב הפכתי לטבעוני וחודשיים אחרי הקמתי את ויגן פרנדלי. היום העמותה מונה עשרות חברי צוות בישראל, בריטניה וארה"ב"

"מאז שהייתי קטן אני זוכר שתמיד הייתי מאוד רגיש לנושא של צדק". מעיד על עצמו עמרי פז, שהקים ומנהל אימפריית מודעות בינלאומית בנושא טבעונות, "אני חושב שזה שאני מקדיש את החיים שלי לקידום טבעונות מאוד תואם את החלום שלי כילד לעשות תיקון עולם במקומות שבהם יש חוסר צדק משווע. משקים תעשייתים אחראים לגידול ושחיטה של 150 מיליארד בעלי חיים. הם אחד הגורמים העיקריים להרס כדור הארץ ופגיעה משמעותית בבריאות האדם". 

למצוא את עצמך עוסק בניהול עמותה בינלאומית מעל לעשור, זה לחלוטין לא מסלול מקצועי שיגרתי, וזה התחיל, במקרה של פז, בטיול הגדול שאחרי הצבא: "יצא לי לטייל בעולם כ-4 שנים. במהלך הזמן הזה הגעתי למסקנה שאני רוצה לעשות משהו עם משמעות בחיים שלי. בסוף התואר במשפטים באוניברסיטה העברית נתקלתי בהרצאה של גארי יורופסקי שמדברת על ההשלכות ההרסניות של משקים תעשייתים לבעלי החיים, לסביבה ולבני האדם. באותו הערב הפכתי לטבעוני וחודשיים אחרי הקמתי את ויגן פרנדלי. 

"בשנים הראשונות ההתקדמות של העמותה הייתה קצת איטית מכיוון שעדיין הייתי סטודנט ועבדתי במשרה מלאה בתור מאבטח, אך חמש שנים אחרי הקמת העמותה החלנו ליישם מודלים כלכליים שיאפשרו לעמותה לצמוח נורא מהר".   היום כבר מדובר בסדר גודל די מדהים לעמותה שהקים סטודנט בחודשיים: "יש בעמותה כ-40 חברי צוות בישראל, 7 ב-UK ועוד 5 בארה"ב". ויגן פרנדלי זו 'העבודה האמיתית' הראשונה שהייתה לי ככה שכל הזמן הזה עשיתי פחות או יותר את אותו התפקיד (מנכ"ל ומייסד) רק שהפעילות שעסקתי בה השתנתה. בשנים הראשונות פעלתי יותר בתחום ניהול הפרויקטים ועולמות השיווק והיום יותר בעולמות הניהול, HR ואסטרטגיה". 

לאחרונה חגגה העמותה עשור של פעילות באירוע גאלה בחוות רונית. "זה היה אירוע מרגש אליו הגיעו מאות אנשים מכל התעשיות ומכל התחומים. מזון, טיפוח, פודטק, תורמים ומתנדבים שליוו את העמותה בעשור האחרון" מספר פז.   "אני חושב שהאירוע היווה נקודת ציון מדהימה שבה הרגשתי השלמת מעגל מהימים הראשונים של העמותה שבה העמותה הייתה אני ואני הייתי העמותה. היום יש צוות ענף של עשרות אנשים שמקדמים אין סוף פרויקטים ופעילויות באופן עצמאי בשלוש מדינות". 

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: יחצ

הנבחרים