40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

אורן זילברמן

35, מנכ"ל ואחד היזמים של חברת הפודטק Vanilla Vida, נשוי+ 1

"תמיד רציתי למצוא שילוב בין חקלאות לטכנולוגיה. אבא שלי עד היום חקלאי וזה תמיד המקום שמציף בי הכי הרבה רגש וחיבור, אני אוהב את החיבור לאדמה"

"עולם היזמות משך אותי מגיל צעיר", מעיד על עצמו אורן זילברמן, שמנהל את אחת מחברות הפודטק המסקרנות שצצו בישראל בשנים האחרונות - ונילה וידה (Vanilla Vida). "למדתי מנהל עסקים לתואר ראשון ושני. אחרי כמה שנים בחברות טכנולוגיות שונות רציתי לעבור לתחום ההון סיכון, שעניין אותי. בתכל'ס, עשיתי מסלול הפוך: התחלתי בהון סיכון ומשם עברתי להיות יזם".

ונילה וידה שבראשה עומד זילברמן, היא סטארט אפ בתחום הפודטק שבאה לפתור את בעיית הטעם הפופולארי בעולם - וניל. החברה פועלת בשילוב של כלים ביולוגיים וביוטכנולוגיים כדי לייצר את הווניל הטבעי המרוכז ביותר בעולם בתעשיית המזון מצמח הווניל. נכללת בחממת הפודטק The Kitchen של קבוצת שטראוס.

אל היזמות בפועל, הגיע כמעט במקרה: "אני לא לא היזם המקורי של ונילה. ביום ההקמה השותף שלי שלומי הגיע עם הרעיון העסקי והיה חסר שותף מהמקום של פיתוח עסקי ניהולי, ולמעשה המשקיעים הם אלה שהפכו אותי לשותף להקמת החברה. כך, בשלוש השנים האחרונות אני מכהן כמנכ"ל החברה".

למרות זאת, ונילה וידה דווקא עומדת לחלוטין בקו אחד עם תחומים שתמיד היו קרובים לליבו של זילברמן. "החלום המקצועי שלי היה תמיד למצוא שילוב בין חקלאות לטכנולוגיה. אבא שלי עד היום חקלאי וזה תמיד המקום שמציף בי הכי הרבה רגש וחיבור, אני אוהב את החיבור לאדמה.

"מצאתי עולם של ביולוגיה וטכנולוגיה ומבחינתי היום אני עושה את הדבר שהכי תואם את היכולות שלי ואת המקום שלי להגשים משהו משמעותי. היתרון הגדול שאני לא חקלאי. אבא שלי מעיד שאני חקלאי לא טוב. אבל החיבור לחקלאות הוא גדול".

השנה עברה החברה את אחת מקפיצות הדרך המשמעותיות של חברה: "עברנו ממעבדה לחברה עסקית רווחית - זה אומר ממש להרים לא רק רעיון, אלה חברה. זה אחד האתגרים הגדולים שחווינו וברמה האישית זה מגיע עם יותר עובדים ולקוחות. בעולמות של פוד טק זה העולם שבו החברות או נופלות או מתרוממות ועברנו את השנה הזאת מעל למצופה". 

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: חנן בר אסולין

הנבחרים