40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

אורי ורד

25, שחקן ויוצר תוכן, מועמד לפרס השחקן הקומי הטוב ביותר

"בתיכון למדתי בישיבה, שם הייתה לי לראשונה הזדמנות לנסות לעלות על הבמה. אלו היו כמה שורות קצרות, אבל משהו ברגע הזה היה קסום"

"בתיכון למדתי בישיבה, לא כל כך ידעתי או התעניינתי בעולמות הרשת ויצירת התוכן", חושף אורי ורד את הרקע המרוחק שלו מהסטטוס המכובד שהשיג השנה - מועמדות לפרס השחקן הקומי הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה וקולנוע. ורד מוסיף, כי למרות שלא היה קרוב לתחום: "הסתובבתי עם תחושה כזאת ודגדוג לכיוון הזה. אבל לא באמת עשיתי עם זה כלום".

התפנית הראשונה בחייו של ורד התרחשה בתיכון. "בכיתה י"א עברתי למגמת תקשורת שלימד באותה תקופה הקומיקאי הדתי נדב נווה מאנדרדוס. הוא חשף אותנו לכל מיני יוצרים וקומיקאים בעולמות הרשת. בסוף שנה היינו צריכים להפיק סרט ושם אני חושב שהבנתי שאני אוהב את זה וגם די לא רע".

דווקא התיכון הישיבתי בו למד, המשיך לסמן עבורו את הדרך. "באמצע כיתה י"ב היינו צריכים לארגן את 'ההכתרה' (הפקת תיאטרון שמתקיימת בחג הפורים) לכל התיכון והייתי אחראי על המון מערכונים שם. אז גם הייתה לי לראשונה הזדמנות לנסות לעלות על הבמה. אלו היו כמה שורות קצרות, אבל משהו ברגע הזה היה קסום. השנה נגמרה והתגייסתי ולא באמת היה לי פנאי לדברים האלה. אבל האהבה הזו תמיד הייתה ברקע".

"כילד, אני זוכר את הרגעים שאתה מגלה את הדבר הזה החדש שמסקרן אותך מאוד. זה היה כשראיתי את הית' לדגר באביר האפל. ושצפיתי לראשונה בלואי סי קיי. וברועי כפרי. משהו שם נדלק בפנים וזו הייתה תחושה נעימה כזאת שבא לך לחקור אותה.

*אחרי הצבא ניסיתי להבין איך אני מוציא את האנרגיה הזאת לפועל. כי יש המון דרכים. ניסיתי בהתחלה סטנדאפ ומהר מאוד עברתי למערכונים ברשת. לא כל כך עניין אותי מי צופה בהם ועשיתי את זה די לכיף ולעצמי. הייתי מעלה את זה ליוטיוב כ'גיבוי'".

בשלב הזה מתרחשת התפנית המשמעותית השנייה שתוביל את ורד ללב התעשייה: "אחרי שמונה חודשים, היוטיוב תפס תאוצה וזה הפך לתחביב עיקרי. שנה אחרי שהתחלתי אחד הבמאים שאני מאוד אוהב הציע לי לעשות אודישן לסדרה שלו אחרי שראה כמה מהמערכונים שלי. התקבלתי לסדרה, ושנתיים מאותו יום אני מועמד לפרס השחקן הקומי באקדמיה הישראלית. זה די הזוי. להיות מועמד יחד באותה נשימה לצד השמות המפוצצים האלה. אבל זה מגניב. ואני שמח ומרגיש זכות ממש גדולה.

"יש עוד המון דברים שמסקרנים אותי כמו לשחק דרמה, ופשע, ותיאטרון, ולעשות סטנדאפ ועוד ועוד. לאחרונה אני סטודנט לתסריטאות ואני נהנה מזה ממש. ליצור לנצח יהיה הכי כיף וממלא".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: עופר חג'יוב

הנבחרים