40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

סולימאן מסוודה

27, כתב ירושלים של תאגיד השידור 'כאן' ומגיש מהדורת חמש בימי שישי

"לא היה בעבר עיתונאי שמגיע ממזרח ירושלים ומקבל תפקיד נחשק בתקשורת הישראלית. זה נותן לי את הדרייב לעשות את התפקיד שלי הכי טוב. אני מסרב להיות מתויג בתור 'העיתונאי הערבי'. אני עיתונאי, נקודה"

כתב ירושלים של תאגיד השידור הציבורי, עדיין מתקשה להתעלם מההקשר המפתיע בין ילדותו לתפקיד הנחשב שממלא: "קורים לי הרבה דברים בחיי המקצועיים שמזכירים לי את חיי האישיים. כילד שגדל בעיר העתיקה במזרח ירושלים אני זוכר ששוטרים היו נכנסים לבית שלנו ועולים על הגג כדי לבצע מעצרים, פעם אפילו טעו בזיהוי ורצו לעצור אותי, ואז הבינו שטעו. היום אני יושב ככתב לפגישות עם בכירי המשטרה, מערכת הביטחון ושרים בממשלה. זה שינוי בלתי נתפס".

"התחלתי את עבודתי בתאגיד השידור הישראל כמפיק במשרת סטודנט במחלקת הרדיו בשפה הערבית". חוזר כתב ירושלים של תאגיד השידור הציבורי לשלבים הראשונים בקריירה שלו ומספר: "משם עברתי להיות קשב בדסק הערבים והפלסטינים של מחלקת החדשות בעברית, ולאחר מכן מוניתי לכתב לענייני העולם הערבי לתקופה של 8 חודשים, שאחריה קיבלתי את תפקיד הכתב בירושלים.

"בנוסף לתפקידי ככתב ירושלים, סיקרתי את המפלגות הערביות בכנסת והגשתי את התוכנית הפוליטית במוצ"ש 'הכול פוליטי'. כעת מגיש את מהדורת חמש בימי ששי וכן מגיש מדי פעם בכאן רשת ב'".

העיסוק בתחום התקשורת לא היה ברשימת המשאלות שלו כילד, אך גם לא לחלוטין מופרך עבור ילד שדאג להיות מעורה בחדשות ואקטואליה, "מאז שהייתי ילד קטן אני רואה חדשות וקורא עיתונים, אבל אף פעם לא חשבתי להיות עיתונאי", מודה מסוודה וחושף כי בכלל תכנן קריירה בעולם התרבות, "רציתי להיות שחקן כדורגל או שחקן תיאטרון. צפיתי המון בסדרות על משטרה והתאהבתי בתפקיד של חוקר משטרה. בסוף הלכתי ללמוד תקשורת אחרי שלמדתי עברית. לא באמת רציתי את זה, אבל תוך כדי לימודים התקבלתי לעבוד בתאגיד והתאהבתי במקצוע".

מסוודה לא מתעלם מהמקום ממנו הצליח לטפס לתפקידו ככתב איזור מרכזי בישראל: "לא היה בעבר עיתונאי שמגיע ממזרח ירושלים ומקבל תפקיד נחשק בתקשורת הישראלית. זה נותן לי את הדרייב לעשות את התפקיד שלי הכי טוב. אני מסרב להיות מתויג בתור 'העיתונאי הערבי'. אני עיתונאי, נקודה. אני יכול לסקר את המשטרה, הכנסת, מדיניות ממשלה ועוד בדיוק כמו שאני יכול לסקר ערבים, אפילו יותר טוב. החלום שלי זה להיות כתב משפיע על דעת הקהל בישראל ובעולם".

הוא מציין את אחד ההישגים העיתונאיים המעניינים שלו מתקופת הבחירות האחרונות: "לפני הבחירות ראיינתי את איתמר בן גביר להגשמת רעיון חדש שחשבנו עליו במחלקת הדיגיטל – ראיונות קצרים לטיקטוק ואינסטגרם. אמרתי לעצמי שזה לא יהיה עוד ראיון כדי להגיד 'הנה ראיינתי בן גביר'. שאלתי אותו מה יעשה עם הפלסטינים אם יהיה בעמדת מפתח בממשלה הבאה, והוא סיפר שאין לתת להם את האפשרות לממשל עצמי. בתוך כמה ימים הריאיון הזה הגיע למיליוני צפיות בכלל הרשתות, תורגם לערבית ואנגלית ופוליטיקאים בכירים ציטטו אותו בכל מקום". מסוודה מעיד כי גם עליו השפיעה הסערה סביב הריאיון ומספר: "בעקבות כך הבנתי איזה כוח יש למילים".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: יחצ

הנבחרים