40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

עופר ענבר

40, יועץ אסטרטגי ובעלים של משרד השפעה ותודעה "ענבר תקשורת", נשוי+ 3

"כשניהלתי את הקמפיינים בחו"ל הבנתי את הקושי והאתגר שכרוך בכך, הניתוק מהמשפחה, הבדידות בארץ זרה, אך יחד עם זאת התבהר לי כי העמידה בפני האתגרים הללו מקדמת אותי להשגת יעדי הלקוח, בד בבד עם השגת יעדיי האישיים והחלומות שלי לגדול ולהשפיע"

"עוד כסטודנט ידעתי לאן אני רוצה להגיע וכדי לעשות זאת", מספר הבעלים של חברת "ענבר תקשורת", ומפרט את המהלכים שהביאו אותו להקמת החברה: "הצטרפתי לעמותת 'רוח חדשה' הפועלת לחבר בין סטודנטים לאישי ציבור וחברות עסקיות ובעצם מסייעת לסטודנט לרכוש ניסיון תעסוקתי בתחום.

"את הקריירה המקצועית שלי התחלתי כלוביסט מטעם 'מגמה ירוקה', למרות שידעתי שאני לא 'איש ירוק', ראיתי את המטרה לנגד עיני. משם, התקדמתי לתפקיד מנכ"ל עמותה סביבתית נוספת, מיד כשהבנתי מי המייסד של העמותה, ידעתי שהגעתי למקום הנכון, זה שיוכל לחבר אותי לפעילות פוליטית. כעבור שנתיים, בדרך למשרד עצמאי עבר ב-'זליגר שומרון' בתפקיד יועץ תקשורת ועד לתפקיד סמנכ"ל החברה, ובהמשך מונה למנכ"ל במשרד היח"צ "גל-אורן-לרנר".

"בין לקוחותיי במהלך השנים: פוליטיקאים מוכרים מאוד, קמפיינים ידועים, משברים גדולים, תנועות נוער, עמותות, חברות ציבוריות עסקיות ובינלאומיות, קרנות פנסיה ועוד".

לצד הפעילות הענפה שרשם עם השנים בארץ, התפנית שהביאה אותו לצאת מגבולות המדינה הגיעה לפני שש שנים: "נחשפתי לראשונה לעבודה בחו"ל, מאז נשאר לי טעם של עוד ובשנתיים האחרונות התרחבתי וניהלתי קמפיינים פוליטיים ברחבי העולם ביניהם בולגריה, קוסטריקה, צ'כיה ומקום נוסף שאיני יכול לחשוף. בכל  ארבע מערכות הבחירות שניהלתי מעבר לים הלקוח ניצח, העבודה על קמפיינים בחו"ל ממשיכה ובמקביל אני חוזר בכל הכוח לעבודה גם בארץ לקראת הבחירות המוניציפליות ובכלל.

"במהלך שנות הקריירה שלי כשכיר ועד היום כשאני עצמאי, מה שעוזר לי להתקדם ולהשיג ללקוחותיי הצלחות היא המוטיבציה לעמוד בפני האתגרים שהלקוח מציב והרצון להתמקצע עבורו. אני מאמין בלתת הכלל ללקוח - שחקן נשמה. כשניהלתי את הקמפיינים בחו"ל הבנתי את הקושי והאתגר שכרוך בכך, הניתוק מהמשפחה, הבדידות בארץ זרה, אך יחד עם זאת התבהר לי כי העמידה בפני האתגרים הללו מקדמת אותי להשגת יעדי הלקוח, בד בבד עם השגת יעדיי האישיים והחלומות שלי לגדול ולהשפיע".

העיסוק שלו בתחום הקמפיינים ואסטרטגיה הפוליטיים לא מקרי, לדבריו: "באתי מבית שהפוליטיקה הייתה חלק אינטגרלי ביום יום. ינקתי חדשות מגיל צעיר, הקשבתי לשיחות מרתקות כל יום ונחשפתי לפגישות שהתקיימו עם פוליטיקאים ואישי ציבור ידועים שרצו לשמוע ולהבין את הניתוחים האסטרטגיים שעלו מבין כתלי חדר העבודה בבית הוריי.

"כבר שם כבר הבנתי מה החלום שלי, זה התחיל בלהיות ח"כ. עם הזמן הבנתי שדווקא המקום שלי להיות שותף בעולם הזה הוא מאחורי הקלעים ולכן בחרתי בתפקיד שבו אוכל להשפיע באופן ממשי. אני מאמין כי התפקיד שלנו כיועצים אסטרטגיים ותקשורתיים הוא לזקק את הסיפור של הלקוח ואיך להעביר אותו נכון לציבור ולא להכניס את האג'נדה האישית שלנו. אז האם זה תאם את החלום? אפשר לומר שכן עם טוויסט קטן שהביא לי באופן אישי שדרוג גדול".

התפנית המשמעותית שהתרחשה השנה בחברה שבניהולו, היא הפריצה בחו"ל. "ידעתי שניהול קמפיין זה לא דבר קל, כל שכן במדינה זרה, שפה זרה, תרבות שונה כשבכל מערכת בחירות מעורבים אגו, תככים ומזימות. לא כל אנשי הצוות המקומי שמחים שהצטרפת, יחד עם זאת, למדתי להשאיר את האגו בצד ולא נתתי לו לנהל אותי. בשורה התחתונה הבנתי שהעולם הפוליטי לא שונה בשום מקום בעולם והמשחק הוא אותו משחק. כלומר, השחקנים שונים אבל הכול מתנהל אותו הדבר.

"בזכות הקמפיינים הללו פיתחתי שיטה שתואמת את הזירה הפוליטית בכל נקודה בעולם וגם במדינתנו הקטנה, עד לרמת בחירות מוניציפאלי. מה שצריך הוא שחקן שמוכן לשחק - הכלים לעשות זאת כבר מונחים על השולחן וכל שנותר זה ליהנות מהדרך. לנצח בארבע מקומות שונים בעולם בשנה אחת, מבחינתי זהו ההישג הגדול ביותר שלי בשנה זו. כעת ליעדים הבאים, לכישלונות ולניצחונות. העיקר ליהנות ולהגשים את החלום של כל לקוח בכל נושא ונושא". 

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: שלומית קזלו

הנבחרים