40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

פלג דודוביץ

34, יזם הייטק, עו"ד וחשבונאי, מרצה ודירקטור בחברה הציבורית 'דוראל אנרגיה', מנכ"ל ומייסד חברת פרופדו נשוי+ 1

"אני אוהב לתת ערך ולייצר שינוי, ואוהב מאוד את שוק הנדל"ן. לעשות נדל"ן וללמד נדל"ן כך שמבחינתי עצם השילוב שבין עיסוק יומיומי בנדל"ן דרך הטכנולוגיה ולצד היותי מרצה לנדל"ן מספק וממלא"

"הקמתי את החברה מתוך חזון לייצר שקיפות, יעילות וערך רב בשוק הנדל"ן והמטרה היא להתרחב עמוק לתוך שוק הנדל"ן המסורתי ולהוות כלי עזר ובנצ'מארק בעסקאות רבות בשוק", מספר לנו מנכ"ל ומייסד חברת פרופדו שפיתחה פלטפורמה לאומדנים וחיזוי מחירי נדל"ן למגורים באמצעות אלגוריתמיקה ובינה מלאכותית.

פלג דודוביץ התחיל את המסלול המקצועי שלו בכלל בתחום המשפט, ודווקא משם מצא את עצמו יזם לטובת תחום נדל"ן: "לאחר סיום הלימודים התמחיתי בלשכת כבוד השופט אורי שהם בבית המשפט העליון. לאחר מכן עבדתי במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן במחלקת הנדל"ן". מכאן התפנית בקריירה התרחשה מהר, "לאחר שנה כעורך דין החלטתי להיכנס לעולם הנדל"ן המעשי והתחלתי לעסוק בהשקעות ויזמות עצמאית. בתוך כך זיהיתי צורך בידע אובייקטיבי בשוק הנדל"ן, כזה שאינו מושפע מאינטרסים, ונמסר ללקוח בצורה שקופה ויעילה. לכן, הקמתי את  הסטארטאפ הטכנולוגי: 'פרופדו'".

הסטארטאפ שכבר הונפק מאז בבורסה, פועל באמצעות מודלים של אלגוריתמיקה ובינה מלאוכתית מספק תמחור דירות וחיזוי קדימה, לצד מידע תכנוני עשיר, היבטים סביבתיים, השפעות אירועי "אימפקט" ועוד. "את הטכנולוגיה פיתחנו אני וצוות מוכשר של מהנדסים, לצד אנשי פיתוח מוצר ודאטה" משחזר דודוביץ את שלבי ההקמה של פרופדו, "גייסנו כסף ממשקיעים פרטיים בתחום הנדל"ן ובחודש אוגוסט 2022 הנפקנו את החברה בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.

"למעשה, המוצר שלנו מתאים לקשת רחבה של לקוחות שהמשותף לכולם הוא הצורך במידע אובייקטיבי, מהימן ונטול פניות על שוק הנדל"ן. בינתיים הקמנו שלוחות בברזיל וארה"ב ואנו מעסיקים נכון להיום כ-35 עובדים. לאורך השנים לצד העיסוק היזמי הישיר עסקתי בהוראה במסגרות מגוונות, ובגיל 29 התחלתי להעביר קורס משלי "השקעות נדל"ן" במרכז להכשרת מנהלים באוניברסיטת רייכמן. לפני כן שימשתי מרצה למשפטים במוסדות שונים ומתרגל בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב".

"אני אוהב לתת ערך ולייצר שינוי – גם בתפיסה וגם בעשייה. מעבר לזה, אני אוהב מאוד את שוק הנדל"ן. אוהב לעשות נדל"ן וללמד נדל"ן כך שמבחינתי עצם השילוב שבין עיסוק יומיומי בנדל"ן דרך הטכנולוגיה ולצד היותי מרצה לנדל"ן בהחלט מספק וממלא".

"נקודת השיא של שנת 2022 הייתה ללא ספק הנפקת 'פרופדו' בבורסה" מעיד דודוביץ בסיפוק, "ההנפקה הייתה מהאחרונות ביותר בשנת 2022, בשעה שבה שוק ההון שינה כיוון בעקבות העלאות הריבית בכל רחבי העולם. פרופדו הצליחה להנפיק בתקופה מאתגרת ולמרות שחברות רבות באותם ימים בחרו למשוך את ההנפקה ולדחות את התהליך עד שהתנאים יבשילו מחדש.

"בניגוד לכך אנחנו האמנו שלחברות טובות יש מקום גם בתקופות מאתגרות ואכן ההימור הצליח. פרופדו היא כיום חברה ציבורית ומאז הנפקתה לא רק שהיא מתפתחת וגדלה אלא שההנפקה היוותה נקודת ציון משמעותית שקידמה אותה אל עבר מטרותיה ויעדיה. ההנפקה היא סיפור הצלחה משמעותי ואנחנו מאוד גאים בכך".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: מקסים דינשטיין

הנבחרים