40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

יולן כהן

32, כתבת הבריאות, התעופה והתיירות בחדשות 12, נשואה

"כשחשפתי את מחדל העוברים באסותא נזכרתי במטרה שלי בעולם התקשורת - להצליח להאיר בזרקור בוהק את אותם אזורים שיש מי שמנסה להחשיך"

זו הייתה אחת השנים העמוסות של כתבת הבריאות והתיירות בחברת החדשות - יולן כהן. החל מפתיחת השמיים במגבלות הקורונה, העומסים בנתב"ג והחלטות הוועדה לאיתור נמל תעופה בין לאומי נוסף בישראל, ועד לאחת הפרשיות הרפואיות המטלטלות שחשפה - החלפת העוברים בבית החולים אסותא ראשון לציון.

את דרכה בעולם התקשורת התחילה כהן כתחקירנית בחברת ההפקה "קסטינה" בתוכנית "אנשים". למערכת חדשות 12 עברה בשנת 2016 כתחקירנית בחדשות סוף השבוע עם דנה ויס: "בהתחלה הייתי מפוחדת וביישנית ובעיקר חששתי שלא אוכל להצליח להגשים את מטרותיי, אולם לאט לאט צברתי ביטחון ויזמתי תחקירים בתחומים שעניינו אותי ברמה האישית. כך לדוגמא, בצוותא עם חיים ריבלין ועמרי מנשה, ערכנו תחקיר שחשף את הקשר בין שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, לבין חברות הטבק והסיגריות. מדובר בתחקיר ששינה סדר יום והוביל לפתיחת חקירה משטרתית. כמו כן ערכתי תחקיר נוסף על  'תינוק המריבה' במסגרתו ערכנו ראיון ראשון ובלעדי עם אביו של הילד שאומץ ללא ידיעת האב. 

"התחקירים הללו ושאר הכתבות שערכנו לימדו אותי שיעור חשוב והוא שעיתונאי טוב חייב להיות בראש ובראשונה תחקירן, חוקר, אוסף מידע, בודק ומאמת. השנים הללו הביאו אותי לבשלות ולמוכנות לתפקיד הבא - כתבת בחדשות 12".

כעבור שנתיים בתפקיד התחקירנית, נקראה לתפקידה הנוכחי בו משמשת היום - כתבת חדשות 12 בתחום הבריאות והתיירות: "לקחתי בשתי ידיים את ההזדמנות שניתנה לי ואני מתייחסת לתפקיד הזה ביראת כבוד אדירה. לאורך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, אני חושבת כיצד אני יכולה במיקרופון שניתן לי לצמצם פערים במערכת הבריאות, להנגיש את תחום הבריאות ולהביא לקדמת הבמה נושאים אקוטיים כמו מצוקת התורים ובנוסף גם לתקן עוולות כגון אפליה במערכת הבריאות ושחיתויות שונות. במסגרת זו ערכתי תחקירים בנושאים הרלוונטיים לכל אחד ואחת מאיתנו כגון סדרת כתבות אשר חשפו את המתרחש במטבחי המסעדות ובתי המלון המובילים בישראל. 

"לצד אלה חשפתי אפליות ומחדלים שונים כגון פרשת 'טדי שגיא' שחשפה כיצד בשיאה של המגיפה ניתן פטור מבידוד קורונה למיליארדר טדי שגיא על ידי פרופ׳ איתמר גרוטו - בכיר מאוד במשרד הבריאות. בנוסף הראיתי כיצד קופות החולים מעניקות תורים סודיים למבוטחים מהחברה החרדית בשל שיקולים כלכליים. 

"החלום שלי שבעזרת השם אצליח לשמש כפה עבור כל אותם אלה שאינם יכולים להשמיע את קולם. עוד כשהייתי ילדה חלמתי לסייע לאחרים. חלמתי להיות רופאה, לאחר מכן החלום התחלף בלהקים עמותה שתסייע לשלל אנשים שסובלים ממצוקה כזאת או אחרת, אלא שככל שגדלתי הבנתי שאני רוצה לעסוק בעיתונות ובכך גם לסייע לאחרים ובייחוד לאזרחים שקולם לא תמיד נשמע".

כהן מצביעה על "פרשת החלפת העוברים" בבית החולים אסותא כנקודה המשמעותית ביותר בשנה החולפת, "את הפרשה חשפתי לראשונה בספטמבר 2022, והיא מדוברת ורלוונטית גם כיום, שלושה חודשים לאחר חשיפתה לראשונה, דבר נדיר מאוד בסדר היום החדשותי בישראל. אחת הסיבות העיקריות לכך הינה שמעבר לסיפור האנושי הקשה והרגשי, הפרשה האירה גם שלל מחדלים שהתחוללו במחלקות לפוריות בבתי החולים השונים בישראל. הפרשה העצובה והנוראית הזאת, אשר הלוואי ולא הייתה מתרחשת, הזכירה לי את מטרתי בעולם התקשורת - שבעזרת השם אצליח להאיר בזרקור בוהק את אותם אזורים שיש מי שמנסה להחשיך" .

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: אלבום פרטי

הנבחרים