40 under 40
2022
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

ד"ר מרו גטה

39, תת-התמחות בתחום אונקולוגיה כירורגי בקנדה, נשוי+ 6

"אבי ז"ל, היה מרפא מסורתי באתיופיה עד עלייתנו לישראל. ממנו שאבתי עקרונות מקצועיים ושאיפה להעניק רפואה ברמה גבוהה עם אנושיות חומלת"

אביו של ד"ר גטה עסק ברפואה מסורתית, ועד היום הוא שואב ממנו השראה בעבודתו כרופא. הוא התחיל את חייו כרועה צאן באתיופיה. הוא עלה לארץ במבצע שלמה כשהוא בן שמונה, אז למעשה נפגש לראשונה עם ספסל הלימודים. מאז צבר הצטיינויות בתפקידים שמילא בשירות הצבאי בגולני ובלימודים האקדמאים, והיום הוא נמנה בין מספר רופאים בודדים שעוברים התמחות באונקולוגיה כירורגית של ראש וצוואר בבית חולים הר סיני (Mount Sinai) בטורונטו שבקנדה.

"סיימתי בית ספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב במקביל לתואר שני בבריאות הציבור בהצטיינות. לאחר מכן, סיימתי שנת סטאז' בהצטיינות בבית חולים סורוקה ושש שנות התמחות בבית חולים שערי צדק בירושלים במחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר". מספר גטה על המסלול המקצועי שלו עד להתמחות הנחשקת, "לאחר מכן, עבדתי כרופא בכיר בבית חולים שערי צדק. כעת אני בתת התמחות של שלוש שנים בבית-החולים Mount Sinai טורונטו, קנדה. התת-ההתמחות מתבצעת במרכז גדול המתמחה בניתוחי אונקולוגיית ראש וצוואר. בנוסף, חלק מזמני מוקדש למחקר קליני, פרוספקטיבי ורטרוספקטיבי בנושאי סינוסים וסרטן. התוכנית ממומנת ברובה על-ידי משרד-הבריאות, ומטרתה להכשיר רופאים שיחזרו לישראל עם ידע מורחב". 

"השאיפה המקצועית שלי היא להיות מנתח עם יכולות כירורגיות מצוינות, ידע קליני נרחב, ויכולת לעזור לחולים אונקולוגים על ידי רפואה ברמה גבוהה עם אנושיות חומלת" מציין גטה ומרחיב על מקור ההשראה שלו: "חלק מעקרונות אלה קיבלתי מאבי ז"ל, שהיה מרפא מסורתי באתיופיה עד עלייתנו לישראל בשנת 1991.  אבי היה איש עדין ואציל נפש, אשר ידע להקשיב לחולים ולראות אותם באופן הוליסטי, תוך התייחסות לגופם ולנפשם. אני זוכר את עצמי מגיל צעיר חולם לעסוק ברפואה ואני שמח שהצלחתי להגשים את מטרתי".   

השנה האחרונה מסמנת שלב משמעותי בתת התמחות של גטה, "השתלבתי באופן מלא בעבודה קלינית וכירורגית בבית חולים Mount Sinai תוך כדי ייצוג הרמה האקדמית והכירורגית של רופאים מישראל. החשיפה הנרחבת שלי לניתוחים מורכבים של מגוון רחב של גידולים באוכלוסיות שונות תרמה רבות להכשרתי ולידע הקליני שלי".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

נבחרת המנהיגות המבטיחה של שותפויות אדמונד דה רוטשילד: הכירו את מנהיגי העתיד

40
under
forty
צילום: אלבום פרטי

הנבחרים