40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

טל אוחנה

39, ראש המועצה המקומית ירוחם, נשואה +1

במלחמת חרבות ברזל, מובילה אוחנה כראש המועצה, את קליטתם של כ-600 מפונים מיישובי העוטף בירוחם. חלקם כבר מבקש להמשיך ולהתגורר במועצה גם כשהמערכה הצבאית תסתיים

תוספת של 2,000 תושבים חדשים במהלך 5 השנים האחרונות, הרחבת היצע הדיור, פיתוח יזמות מקומית והצבת ירוחם על מפת התיירות עם שיווק של חוות, בתי מלון וגלמפינג – הם רק כמה מנקודות הציון בקדנציה הראשונה של טל אוחנה, בראשות המועצה המקומית ירוחם.

בתום שתי קדנציות כסגנית וכממלאת מקום ראש המועצה, בישרה אוחנה לקראת מערכת הבחירות של 2018, כי בכוונתה להתמודד על ראשות המועצה – ועם כ-60% מקולות הבוחרים, נבחרה לאישה הראשונה בתפקיד. "גם בכובעים הקודמים שלי במועצה הייתי מעורבת ודומיננטית", אומרת אוחנה, "אבל רק כשמגיעים לראש הפירמידה, באמת מבינים את גודל המשימה וכובד האחריות".

אוחנה נולדה וגדלה בירוחם, במשפחה דתית-מסורתית בת שבע נפשות. הרצון להנהיג ולהשפיע, היא מספרת, מלווה אותה כבר מגיל צעיר – כשבין היתר היא שימשה כיו"ר מועצת התלמידים בבית הספר, כיו"ר מועצת הנוער בירוחם וכמנכ"לית עמותת הצעירים בירוחם. בנוסף, היא ניהלה בהתנדבות את סניף ארגון "לתת" במועצה. לאוחנה תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני במדיניות ציבורית, וברזומה גם אות בן גוריון שהוענק לה ב-2019 על עשייה ציבורית ומנהיגות צעירה, ואות אבירת איכות השלטון ב-2021.

במלחמת חרבות ברזל, מובילה אוחנה כראש המועצה, את קליטתם של כ-600 מפונים מיישובי העוטף בירוחם. "מעבר למגורים, נדרשנו לייצר מענה למגוון רחב של סוגיות, כשדאגה למוסדות חינוך לילדים ובני הנוער היא רק דוגמה מייצגת", מפרטת אוחנה. "אנחנו מקבלים פידבקים חמים מהמפונים, ואני יכולה לספר שחלקם מבקש להמשיך ולהתגורר פה איתנו גם כשהמערכה הצבאית תסתיים".

"המשבר הלאומי, מייצר הזדמנות מקומית", קובעת אוחנה. "עכשיו זה המאני טיים של ירוחם. יש לנו את התשתיות שמאפשרות למועצה לעשות עוד קפיצת מדרגה. אנחנו נערכים לגידול בכמות התושבים ונחושים למתג את ירוחם כחממה לחברות בוטיק טכנולוגיות בראשית דרכן".

בבחירות הקרובות תתמודד אוחנה על קדנציה שנייה בראשות המועצה, אבל אל תתפלאו אם בהמשך תמצאו אותה גם בכנסת, "אשמח להיות בכל תפקיד שיעשה טוב לעם ישראל ולמדינה", היא מסכמת. "כרגע אני מרוכזת כולי במשימות הרבות שיש לנו בגזרה המקומית".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: אוהד אלול
40
under
forty
צילום: אוהד אלול

הנבחרים