40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

אילון לוי

32, דובר במערך ההסברה הלאומי לתקשורת הבינלאומית

"הצלחנו להביא ליותר מ-320 מיליון חשיפות לתכנים שקשורים למלחמה באמצעות חשבון הטוויטר הפרטי שלי, ואנחנו בונים פה פלטפורמה משמעותית שתמשיך לשרת אותנו מול העולם"

המלחמה הנוכחית הביאה לקדמת הבמה את מי שכבר מסומן כאחד הלוחמים הגדולים שידעה מדינת ישראל בעולם התקשורת והרשתות החברתיות. מדובר באילון לוי, דובר במערך ההסברה הלאומי לתקשורת בינלאומית – מי שהותיר ללא מילים את התקשורת העולמית, ובין היתר את רשת BBC.

לוי נולד בלונדון להורים ישראלים וכבר בלימודיו בתיכון, הפגין כריזמה גדולה וכישרון דיבור רהוט. במועדון הדיבייט שבו השתתף, ניהל ויכוח מרשים נגד חבר פרלמנט בריטי שהתבטא נגד מדינת ישראל. לאחר שסיים תואר הפילוסופיה, מדע המדינה וכלכלה באוניברסיטת אוקספורד ותואר שני ביחסים בין לאומיים באוניברסיטת קיימברידג', לוי עלה ארצה והתגייס לצה"ל, במפקדת מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בשנת 2016, שימש לוי כקריין חדשות בשפה האנגלית ברשות השידור ולאחר מכן הפך למגיש בערוץ הטלוויזיה i24NEWS. לפני שנתיים, כיהן כיועץ התקשורת הזרה עבור נשיא המדינה יצחק הרצוג. לצד כל אלו, לוי רושם שיא מרשים, בשל היותו הדובר הבינלאומי הראשון ששימש הן את נשיא המדינה והן ממשלת ישראל.

את תפקידו הנוכחי והמכובד, השיג לוי בדרך מיוחדת במינה: "בפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', הייתי אזרח פרטי והתחלתי להתראיין מהבית כיועץ לשעבר לנשיא המדינה. כעבור פחות משבוע, כחלק מהמאמצים של מערך ההסברה, נקראתי לדגל והתחלתי להתראיין מול הרשתות הגדולות בעולם: טלוויזיה, רדיו, ופודקאסטים – כדובר רשמי מטעם ממשלת החירום". 

מבין כל ראיונותיו בכלי התקשורת הזרים, הריאיון לרשת סקיי ניוז הבריטית הפך לוויראלי ביותר, וזאת על רקע השאלה המפתיעה שהפנתה אליו המגישה, קיי ברלי: "האם העובדה שבעסקת החטופים המסתמנת ישוחררו פי שלושה אסירים מהחטופים הישראלים, מעידה על כך שבעיני ישראל חיי הפלסטינים שווים פחות?". לוי התייחס לדבריה המטרידים של המגישה והדגיש את אחד הקשיים הגדולים שעמה מתמודדת ישראל: "אנחנו מדברים על כתבת ותיקה, ואני חושב שמה שאנחנו רואים פה מדגיש את אחד האתגרים המרכזיים של ההסברה".

לצערו, מדגיש לוי, הנקודה החשובה ביותר בקריירה שלו, הינה מאבקו ההסברתי סביב מתקפת הטרור של השבעה באוקטובר: "האירוע הנורא הזה העלה פתאום את הצורך בתגבור ההסברה הישראלית בנסיבות חירום, וכך מצאתי את עצמי רץ לקריה עם חליפה ועניבה על מנת להגן על ישראל בחזית ההסברתית".

מכניסתו לתפקיד דובר ההסברה הלאומי, פעילותו האינטנסיבית של לוי (יחד עם צוות מתנדבים), מתבטאת גם בהישג משמעותי בעולם הרשתות החברתיות: "הצלחנו להביא ליותר מ-320 מיליון חשיפות לתכנים שקשורים למלחמה באמצעות חשבון הטוויטר הפרטי שלי, ואנחנו בונים פה פלטפורמה משמעותית שתמשיך לשרת אותנו מול העולם".

ומהן תוכניותיו הבאות? בשלב זה, לוי מעדיף לשמור על דיסקרטיות, אך מבטיח כי ימשיך להקדיש את כל אונו ומרצו למען המדינה: "בבית הקלפים לא חושפים את הקלפים. אני מקווה שהשקט ישוב בקרוב, ושאמצא דרך להמשיך לייצג אותנו בכבוד".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: עדי אורני
40
under
forty
צילום: עדי אורני

הנבחרים