40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

עו"ד דוד עציוני

40, לשעבר בכיר במנהל הציבורי, נשוי + 2,

"הייתי אחראי על יישום החלטה 550 בחברה הערבית שכללה ניהול תקציב של 2.5 מיליארד שקל לטובת בינוי, תשתיות ומבני ציבור עבור החברה הערבית"

דוד עציוני הינו חיפאי מלידה. הוא נולד והתחנך בה, ובימים אלו הוא פועל בכל מרצו על מנת להיבחר לראשות העיר. עציוני, עורך דין מוסמך במקצועו, בעל רזומה מרשים ומגוון ובהן היתר כיהן כמשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, סגן ראש עיריית חיפה, יו"ר החברה הכלכלית לחיפה, יו"ר איגוד ערים ביוב חיפה, סגן יו"ר בקרן קיימת לישראל ועד להיותו יועץ בכיר לשר האוצר.

מבחינת עציוני, אחת הנקודות החשובות ביותר בקריירה שלו, נוגעת לתפקידו כמשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "הייתי אחראי על יישום החלטה 550 בחברה הערבית שכללה ניהול תקציב של 2.5 מיליארד שקל לטובת בינוי, תשתיות ומבני ציבור עבור החברה הערבית".

עציוני, חיפאי מגיל אפס, חלם תמיד להוביל את העיר אל עבר עתיד טוב יותר, אך הרגע המכונן בחייו שהבין כי בירת הצפון זקוקה לשינוי מהותי, היה דווקא כאשר שימש יועץ במשרד האוצר: "ראיתי מקרוב כיצד ערים אחרות מתפתחות ושאלתי את עצמי למה חיפה עומדת במקום כבר כל כך הרבה שנים". בעקבות כך, עזב עציוני את תפקידו במשרד הבינוי והשיכון.

בריאיון עבר, עציוני חשף את מצבה המדרדר של בירת הצפון: "העיר מנותקת מהממשלה וירושלים ולכן לא מקבלת תקציבים שכה חשובים לה. יזמי הייטק, נדל"ן ותעשייה מתרחקים מחיפה".

על אף פעילותו הפוליטית והציבורית המוקדשת להתמודדותו לראשות העיר חיפה, מפרוץ המלחמה החל לפעול למען המדינה בשיתוף עם פיקוד העורף וקרן קיימת לישראל: "הפכתי את מטה הבחירות שלי למטה סיוע למלחמה והשמשנו מאות מקלטים ברחבי העיר חיפה". אותה יוזמה מבורכת סייעה למאות תושבים שלא הייתה להם גישה לממ"ד תקין.

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: מיכה בריקמן
40
under
forty
צילום: מיכה בריקמן

הנבחרים