40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

פרופ' עבדאללה ותד

36, ראומטולוג בכיר, סגן מנהל במחלקה פנימית ב' במרכז הרפואי שיבא תל השומר, נשוי+3

"חשוב לי להיות מודל לחיקוי לכל תלמיד או תלמידה מהחברה הערבית – ולהוכיח שעם אמונה, עבודה קשה והתמדה אפשר לשבור תקרות זכוכית ולהצליח"

בגיל 35 סימן עבדאללה ותד עוד נקודת ציון ברזומה המקצועי המרשים, כאשר התמנה לפרופ' חבר ברפואה באוניברסיטת תל אביב – והפך הלכה למעשה לפרופ' לרפואה הצעיר בישראל. כיום משמש ותד כסגן מנהל במחלקה פנימית ב', וכמנהל השירות של מחלות ספונדילו-ארתרופתיות (מחלות ראומטיות המאופיינות במעורבות של עמוד השדרה) ביחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא תל השומר. בכובע האקדמי הוא כבר חתום על מספר תלת ספרתי של מחקרים ומאמרים מדעיים.

ותד נולד במועצה המקומית ג'ת שבמשולש. כילד הוא התלבט בין להיות רוכב סוסי מרוץ, טייס או כדורגלן, כשבגיל 15 נפל הפור באשר לכיוון המקצועי. "החלטתי על רפואה ומיד אחרי התיכון טסתי ללימודים בגנואה שבאיטליה, לתקופה של שש שנים. סיימתי בהצטיינות יתרה", מספר ותד על תחילת הדרך. "כשחזרתי לארץ, התקבלתי לשמחתי לסטאז' והשלמתי את ההתמחות במחלקה פנימית ב' בתל השומר. בליווי המנטורים פרופ' יהודה שיינפלד ופרופ' הווארד עמיטל, התחלתי גם לעסוק במחקר".

השלב הבא בקריירה, שוב כלל פרק מעבר לים, כשותד המריא לעיר לידס שבאנגליה, להשתלמות במחלות הספונדילו-ארתרופתיות, ובהמשך גם השלים ההתמחות בראומטולוגיה במכון הראומטולוגי בשיבא. "בשנים האחרונות תחום המחקר שלי מתמקד בביולוגיה של האנטזיס, אתר החיבור שבין הגידים לעצמות, ומחלות ספונדילו-ארתרופתיה", הוא מפרט. "לתחום הזה חשיבות גדולה, משום שהבנה עמוקה לאימונולוגיה של מחלות אלה מביאה לטיפול מוקדם ויעיל יותר – ובכך מסייעת למנוע פגיעה מבנית ובלתי הפיכה של המפרקים".

על המוניטין שכבר הספיק ותד לצבור, מלמדת גם העובדה שנבחר השנה להשתתף בתוכנית היוקרתית Young Executive Leaders, המסמנת את הדור הבא של עולם הרפואה. "מדובר בתוכנית בינלאומית שתכליתה לפתח ולטפח רופאים צעירים מרחבי העולם", מרחיב ותד. "במסגרת התוכנית קבלתי כלים במגוון רחב של תחומים כמו כלכלה, סייבר וניהול, שתורמים לי מאוד לעבודה היומיומית".

במבט קדימה, מציין ותד: "החלום שלי הוא להמשיך להתמקצע בכל הקשור למחלות ספונדילו-ארתרופתיות, ולהיות מומחה בעל שם בינלאומי בתחום. בנוסף, חשוב לי להיות מודל לחיקוי לכל תלמיד או תלמידה מהחברה הערבית – ולהוכיח שעם אמונה, עבודה קשה, התמדה ומנטור טוב, אפשר לשבור תקרות זכוכית, להתברג לתפקידים בכירים ולהצליח".

"בילדות החלומות שלי אמנם השתנו משנה לשנה, אבל לכולם היה מכנה משותף אחד: להיות אדם ערכי, לתרום לחברה ולסביבה בה אני חי, ולקחת חלק במשהו משמעותי" הוא מסכם. "אני שמח שהצלחתי לעמוד ביעד הזה, ולתת עידוד והשראה לדור הצעיר".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: אלבום פרטי
40
under
forty
צילום: אלבום פרטי

הנבחרים