40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

אנה פלקין

36, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל

אחת הנשים החזקות והמשפיעות ביותר בעולם המדיה הישראלי, ומובילה את הפלטפורמה העסקית של טיקטוק בישראל. פועלת לקידום ושילוב נשים במקצועות טכנולוגיים ולמען מוביליות חברתית 

טיקטוק כבשה את העולם בסערה, ובישראל היא כוח עולה חשוב ברשתות החברתיות. אנה פלקין היא מהגורמים הישראלים הבכירים ביותר בתאגיד הטיקטוק, שאחראית על כל הנעשה בשוק הישראלי תחת פעילות הרשת החברתית הגדולה. לפלקין עבר מרשים ביותר, בתפקידה הקודם כיהנה כמנהלת בכירה בתאגיד ebay, בו שימשה כראש חטיבת פיתוח עסקי בארץ ובמדינות אפריקה, רוסיה ומזרח אירופה, במשך תשע שנים.

אל הרשת החברתית הפופולרית הצטרפה לאחר שהקימה את מחלקת הצמיחה של טיקטוק ישראל, אותה ניהלה ביד רמה במטרה לסייע ללקוחות אסטרטגיים וסטרטאפים ישראליים להגדיל את עסקיהם בעזרת השימוש ברשת החברתית, ולהגיע לקהלים הגלובליים של הפלטפורמה.

לימים, התברגה באחד התפקידים הבכירים בטיקטוק לאחר עזיבתו של מנכ"ל טיקטוק ישראל, אסף שגיא, והפכה לאחת הנשים החזקות והמשפיעות ביותר בעולם המדיה הישראלי. "אני גאה להיות חלק מארגון שמעורר יצירתיות ברחבי העולם, מניע תרבויות ומטפח קהילה גלובלית שחוגגת גיוון והכלה. אני נרגשת מההזדמנויות הרבות הגלומות בתפקיד החדש ושמחה להוביל את האנשים המצוינים שלצידי בטיקטוק ישראל", סיפרה בגאווה לאחר מינויה.

מלבד היותה מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל, פלקין מרצה בארץ ובעולם על המסחר האלקטרוני ועל השיווק הדיגיטלי כמנועי צמיחה גלובליים לעסקים, ופעילה בהתנדבות בעולם העשייה החברתית למען קידום ושילוב נשים במקצועות טכנולוגיים ולמען מוביליות חברתית.

בגיל 36 בלבד, פלקין מציגה רזומה עשיר ומעורר השראה, החל מהיותה בוגרת הטכניון, ובוגרת תוכנית ניהול ומנהיגות של אוניברסיטת הרווארד המפוארת ועד להשתתפותה בתוכנית "העמיתים של מעוז", אשר במסגרתה פעלה בכל אונה ומרצה למען חוזקה החברתי והכלכלי של ישראל.

טיקטוק שינתה את פניה בשנים האחרונות והפכה לאחד הכלים השיווקיים המשמעותיים ביותר שכל עסק חייב להחזיק בו: "ביגרנו את האפליקציה. אנחנו כמעט בכלל לא מקדמים תוכן שמדבר לנערות צעירות מאוד ולריקודים, ולא יוצרים תוכן כזה בעצמנו", סיכמה פלקין.

לצד גאוותה של פלקין כי "השחקנים הישראלים ידועים כפורצי דרך וחוד החנית של תעשיית האיקומרס", הוסיפה כי אותו הישג מרשים אינו מספיק ויש להעלות הקצב באופן הפעילות: "חשוב להיות עם אצבע על הדופק בכל מה שקורה בעולם סביב התנהגות צרכנים".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: תומר פולטין
40
under
forty
צילום: תומר פולטין

הנבחרים