40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

ישי כהן

32, העורך הפוליטי של כיכר השבת, פרשן וחבר פאנל בתוכניות חדשות 12, נשוי+3

"בהחלטה של חברת החדשות לתת במה לעיתונאים החרדים, יש אמירה כלפי הציבור ממנו אני מגיע. המהלך הזה מגוון את הקולות שנשמעים סביב השולחן ומייצר נוכחות של העיתונות החרדית במהדורת השבט של ישראל"

ישי כהן הוא מהקולות החרדים הבולטים בתקשורת הישראלית. במגזר החרדי הוא מזוהה כעורך הפוליטי של אתר כיכר השבת, כשאת הפנים (והפרשנויות) שלו למדו להכיר גם במדיה הכללית, כחבר פאנל בתוכניות של חדשות 12.

על אף גילו הצעיר, חתום כהן על אחת המהפכות הגדולות בתקשורת החרדית – הקמת האולפן החרדי הראשון. "עד לפני כמה שנים כמעט ולא נעשו ראיונות מצולמים בתקשורת החרדית", הוא מציין. "בכיכר השבת החלטנו להרים את הכפפה, ולפני כשנתיים הקמנו אולפן ייעודי ראשון. מאז אין כמעט פוליטיקאי, מכל קשת המפלגות, שלא התראיין אצלנו. היום, כששרים וחברי כנסת שואלים 'מתי תזמין אותנו לאולפן?' אני מחייך ונזכר עד כמה נדרשנו בחודשים הראשונים להתחנן אליהם כדי שיגיעו. בשלוש מילים: יצרנו שינוי אמיתי".

את צעדיו הראשונים בתקשורת החרדית עשה כהן עוד כתלמיד ישיבה בירושלים, כשפריצת הדרך התרחשה עם הצטרפותו לכיכר השבת. "עם הקמת האתר, הייתי חלק ממצבת הכתבים", הוא משחזר. "ההתחלה הייתה בסיקור הפגנות החרדים בירושלים, שרק הגבירה אצלי את המוטיבציה להפוך את התחביב למקצוע ולהשתלב בתחום".

השידוך בין כיכר השבת לכהן נמשך כבר כעשור. לצד סיקור התחום הפוליטי, הפרשן והעורך הוא גם עוגן משמעותי בהפיכת האתר לכלי התקשורת הדומיננטי במגזר. לחדשות 12, לעומת זאת, הגיע כהן די במקרה: "בזמן האסון במירון, הייתי בטיסה חזרה לישראל מארצות הברית. עופר חדד, שהגיש אז משדר מיוחד, ביקש שברגע שאנחת אתייצב אצלו באולפן. למרות שהייתי מותש, לא היססתי. כשמדובר באסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, וכשרוב המוחלט של ההרוגים הם מהמגזר החרדי, היה לי ברור שאני חייב להשמיע את קולי. זו הייתה ההופעה הראשונה שלי בחדשות 12, והיא זו שפתחה לי את הדלת. בשנה האחרונה אני משמש כפרשן וכחבר פאנל בתוכניות השונות".

"אני סבור שבהחלטה של חברת החדשות לתת במה לעיתונאים החרדים, מה שלא היה בעבר, יש אמירה כלפי הציבור ממנו אני מגיע", קובע כהן. "המהלך הזה לא רק מגוון את הקולות שנשמעים סביב השולחן, אלא גם מייצר נוכחות של העיתונות החרדית במהדורת השבט של ישראל".

על רקע מלחמת חרבות ברזל, ולצד עיסוקו העיתונאי, בחודשיים האחרונים כהן הוא גם חלק מיוזמה יוצאת דופן: "יממה אחרי תחילת המלחמה, הקמנו בכיכר השבת את החמ"ל האזרחי הראשון במגזר החרדי", הוא מתאר. "לעיניים לא חרדיות זה נראה אולי כמו משהו טריוויאלי, אבל כמי שמגיע מתוך המגזר אני יכול לומר שזה האירוע הכי משמעותי שהיה בעשרות השנים האחרונות בכל הקשור להתגייסות חרדית לטובת סיוע למערכת הצבאית והאזרחית. אני לא רוצה להישמע דרמטי מדי, אבל אם לא יפריעו לזה עם מלחמות מיותרות, ייתכן מאוד שאנחנו בפתחו של שינוי עמוק".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: כיכר השבת
40
under
forty
צילום: כיכר השבת

הנבחרים