40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

משה ארבל

40, שר הפנים וחבר כנסת מטעם סיעת ש"ס, נשוי+5

בגזרה הפוליטית נחשב ארבל ל"ביצועיסט" וכשר הפנים הוא מזוהה בין היתר עם מבצע חידוש הדרכונים. גם במלחמה הוא ומשרדו, מסומנים כמי שידעו להגיב במהירות יחסית למציאות המשתנה

פסיקת בג"ץ מראשית 2023, שקבעה כי אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר, הובילה את חבר הכנסת משה ארבל אל לשכת שר הפנים – אחד התפקידים הבכירים והמורכבים בהיררכיה הפוליטית, וכזה שממצב את מעמדו כאחד השרים החזקים והמשפיעים בממשלה.

ארבל נולד וגדל בפתח תקווה (ומתגורר בה גם כיום), הרביעי מבין שבעה אחים. לעשייה ציבורית ומפלגתית בתנועת ש"ס, הוא נותב עוד מהבית – כדור שני לפעיל ש"ס מוכר באם המושבות וכבן טיפוחיו של אריה דרעי. אגב, לצד עיסוקו הפרלמנטרי, הוא משמש כרב של קהילת בית אליהו.

בהכשרתו המקצועית, ארבל הוא עו"ד: הוא מחזיק בתואר ראשון ושני (בהצטיינות) במשפטים. אחד היעדים שהוא מסמן לעצמו להמשך, הוא השלמת דוקטורט בתחום. בין היתר התמחה ארבל בבית המשפט השלום ברמלה ושירת כתובע בפרקליטות הצבאית. עם הרקע המשפטי שרכש לאורך השנים, אחד הנושאים שבלב פעילותו הציבורית נוגע לזכויות עצירים ואסירים בישראל. 

על אף גילו, לארבל היכרות ארוכת שנים עם המערכת הפוליטית בכלל, ומשרד הפנים בפרט. מה שהתחיל בתפקידים דוגמת היועץ המשפטי של ש"ס, יועץ החקיקה של ח"כ יואב צור, יו"ר המטה של אריה דרעי, והממונה מטעמו על התיאום שבין משרד הפנים ומשרד פיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לבין משרדי הממשלה האחרים – הוביל את ארבל לצלול פנימה עוד יותר: מסוף העשור שעבר הוא חבר כנסת פעיל, ובקדנציות השונות במשכן, שימש בין היתר כסגן יו"ר הכנסת, סגן שר הבריאות והפנים, והשר לשירותי דת.

בגזרה הפוליטית נחשב ארבל ל"ביצועיסט" וכשר הפנים הוא מזוהה בין היתר עם מבצע חידוש הדרכונים שרץ בשנה האחרונה בהצלחה, ובמסגרתו נהנו מאות אלפי ישראלים מתורים מזורזים. גם במלחמה ארבל ומשרדו, מסומנים כמי שידעו להגיב במהירות יחסית למציאות המשתנה, ולהתאים את הפעילות לכללי המשחק שכפתה המערכה הצבאית. אחד האתגרים שניצבים כעת בפניו ובפני משרדו, נוגע לעריכת הבחירות לרשויות המוניציפליות בזמן המלחמה.  

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: גדעון שרון, לע״מ
40
under
forty
צילום: גדעון שרון, לע״מ

הנבחרים