40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

מוריה מלכה

38, ראש אגף דוברות, תקשורת והסברה בעיריית ראשון לציון

"היום דובר נדרש לארגז כלים משדורג וליכולת להמציא את עצמו כל פעם מחדש. עצת הזהב שלי, היא להישאר צנוע, ישר ועם תשוקה לעשייה. מי שמאבד את התכונות האלה, מאבד את האפקטיביות שלו"

עוד בגיל צעיר, ידעה מוריה מלכה לאיזה כיוון מקצועי היא עתידה לפנות. "נולדתי וגדלתי בקריית שמונה, עיר שבאופן סימבולי נמצאת היום שוב בקו האש", היא מספרת. "על רקע המצב הביטחוני וירי הטילים, אמצעי התקשורת היו נוכחים בעיר באופן קבוע – ואני התאהבתי במקצוע. האקשן הבלתי נגמר והיכולת להשפיע על סדר היום המקומי והארצי, כבשו אותי. כשהחברות שלי חלמו להפוך לגרסה הישראלית של בריטני ספירס, אני חלמתי להיות עיתונאית".

תוך כדי תנועה, עבר החלום עדכון. "תחילת דרכי בתחום הייתה בשנות ה-20 המוקדמות שלי, כתחקירנית בחדשות 10 ובחדשות 12. אז גם הבנתי שהתשוקה האמיתית שלי היא להיות דוברת", משחזרת מלכה. "תחום הדוברות נוגע למעשה בהכל: עיתונות, תחקירים, הסברה, מיתוג, פרסום, ניהול משברים, ניהול צוות, יחסי ציבור ואסטרטגיה. התפקיד מאפשר לי לגעת באנשים ולהשפיע על כל עולמות התוכן. הצבתי לעצמי יעד ברור: עד גיל 30 להיות דוברת של ארגון משמעותי".

לאחר שהשתפשפה במשרד בן חורין אלכסנדרוביץ' וכעוזרת דוברת ברשות הטבע והגנים (וגם סיימה תואר ראשון בתקשורת עם התמחות בעיתונות ותואר שני בתקשורת פוליטית), הרגישה מלכה בשלה לעבור לפרונט. בגיל 30 היא נבחרה כדוברת הרשות הממשלתית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) וסימנה לעצמה וי ראשון: "זה אחד התפקידים החשובים והמאתגרים שעשיתי בחיי", היא מצהירה. "אני גאה לומר שתרמתי למשימה הלאומית של הצלת חיים".

ב-5 השנים בתפקיד, הובילה מלכה מגוון מהלכים בולטים דוגמת "קמפיין הקסדות" עם שלומית מלכה, כמו גם את מיתוגה מחדש של הרשות תחת הרלב"ד. מ-2020 מלכה היא חלק מהגזרה המוניציפלית, כראש אגף דוברות והסברה בעיריית ראשון לציון. מאז מונתה לתפקיד, מלכה וצוותה כבר רגילים להתמודדות עם שגרת חירום, בין היתר על רקע הקורונה ומלחמת חרבות ברזל.

"על אף התקופה המאתגרת, גם בשנה האחרונה היו לנו בדוברות הישגים משמעותיים", מרחיבה מלכה. "למשל קידום מאבק ארצי לשיפור תנאי הסייעות, או דברור המהלך ההיסטורי לפינוי מטווח 24 בעיר לטובת הקמת רובע מגורים. בנוסף, נבחרה ראשון לציון כעיר שהכי טוב לגור בה מבין הערים הגדולות בישראל לפי הלמ"ס – ואנחנו השקנו קמפיין נלווה לנושא. אגב, נבחרנו גם כאחד משלושת אגפי הדוברות המצטיינים בארץ".

העובדה שראשון לציון הפכה מאז פריצת המערכה הצבאית לאחת הערים המטווחות בישראל, מחייבת גם את מלכה וצוות הדוברות לעשייה אינטנסיבית. "כבר ב-7 באוקטובר, הבנו שעל הרשות המקומית לקחת את המושכות", היא מתארת. "היעד המרכזי היה להחזיר לתושבים את הביטחון האישי ולייצר עבורם שגרה גם בתקופת מלחמה – עניין שחייב אותנו לספק מידע מפורט, נגיש ועדכני בשורה ארוכה של תחומים. מעבר לדוברות הסברתית, רציפה ושקופה, סייענו בהרגעת התושבים ובניהול נכון של המשבר הכי גדול שידעה המדינה מאז הקמתה".

"במישור האישי", מסכמת מלכה, "עשיתי דרך ארוכה ואני לא מצטערת עליה. אני מאמינה שקיבלתי מתנה יקרה מפז והיא פרספקטיבה מקצועית, חדה ובהירה, שמסייעת לי לבצע את תפקידי על הצד הטוב ביותר. עולם התקשורת השתנה מקצה לקצה, כשהיום דובר נדרש לארגז כלים משדורג וליכולת להמציא את עצמו כל פעם מחדש. עצת הזהב שלי למי שרוצה להיכנס לתחום הזה, שהוא לא פעם תובעני, קשוח ולא מתגמל – היא להישאר צנוע, ישר ועם תשוקה יומיומית לעשייה. מי שמאבד את התכונות האלה, מאבד את האפקטיביות שלו". 

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: אלבום פרטי
40
under
forty
צילום: אלבום פרטי

הנבחרים