40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

אלמוג כהן

בן 35, תושב אופקים. חבר כנסת מטעם מפלגת עוצמה יהודית, נשוי

"נקראתי לדגל, לשרת את תושבי הנגב ולהילחם למען עתיד טוב יותר עבורם. הילדים היום באופקים מביטים בי ומבינים שזה אפשרי, בעזרת עבודה קשה ודבקות במטרה"

חבר הכנסת אלמוג כהן ממפלגת עוצמה יהודית, הוא אחד מנבחרי הציבור הבולטים (והצבעוניים) של הכנסת ה-25. פעילותו הפרלמנטרית מתאפיינת במאבק להשגת הביטחון עבור תושבי הדרום – מאבק שהחל עוד לפני כניסתו לעולם הפוליטי. לכהן, רזומה מגוון במיוחד, החל מניהול בית הפנקייק המקורי בבאר שבע, דרך שוטר ביס"מ וסוכן סמוי, ועד למייסד "הוועד להצלת הנגב" ו"עמותת סיירת בראל" (על שמו של החייל בראל חדריה הי"ד).

במשך כל חייו הבוגרים, שם לעצמו כהן למטרה לפעול למען המדינה, כשהרגע המכונן, זה שגם שהביא אותו לתפקידו הנוכחי, היה אירוע האונס של הילדה בביתה בנגב, לפני כשלוש שנים וטלטל מדינה שלמה: "הילדה ביקשה ממני לצאת ולהילחם בכדי שמקרים מזעזעים מסוג זה לא ישנו", מציין כהן. בעקבות כך, הוא הוביל יחד עם יוצאי יחידות בכירות את הקמת "הוועד להצלת הנגב", שפועל למען תחושת הביטחון באזור.

לאור תחושת השליחות שחש כלפי תושבי הדרום, החליט כהן גם להתמודד לבחירות לכנסת, ואת הצעד הסביר בכך, "שנקראתי לדגל, לשרת את תושבי הנגב ולהילחם למען עתיד טוב יותר עבורם". לצד שאיפתו להמשיך לייצג את אזרחי המדינה, מגלה כהן כי בתפקידו הנוכחי הוא מהווה גם דמות להשראה עבור אחרים: "הילדים היום באופקים מביטים בי ומבינים שזה אפשרי, בעזרת עבודה קשה ודבקות במטרה".

חודש יולי האחרון ייזכר כרגע החשוב ביותר של כהן בפרלמנט הישראלי, בשל העברת חוק העונשין (חוק הפרוטקשן) שאת חקיקתו הוביל יחד עם ח"כ יצחק קרויזר. בחוק נקבע עונש מאסר מינימלי של שלוש שנים על עבירת פרוטקשן, "הצלחתי לתת מענה חוקתי, אגרסיבי ואפקטיבי", הוא מצהיר בגאווה.

במסגרת תפקידו, נחשף כהן גם לסרטוני הזוועה של השבעה באוקטובר, אשר גרמו לו להתפרק מבכי. על כך, הוא אומר בעצב: "מה שראיתי שמה זה זוועות שלא מביישות את הנאצים", ומוסיף כי על עם ישראל מוטלת האחריות להתאחד בשעת חירום זו. 

מפרוץ המלחמה, פעל כהן יחד עם חבריו השוטרים באופקים: "בבוקר השבת השחורה זכיתי להילחם לצד אחיי לנשק". במסגרת הלחימה, נפגעו הלוחמים באופן משמעותי: "נפצענו בגוף, אחרים בנפש, ורבים יישארו לעד מתחת לגיל 40".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: יונתן זינדל,פלאש 90
40
under
forty
צילום: יונתן זינדל,פלאש 90

הנבחרים