40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

נוי הדס

32, מנכ"לית ובעלת רשת "נוי השדה", נשואה+3

אשת העסקים הצעירה עם רשת חקלאית החולשת על סניפים רבים ברחבי הארץ והכנסות של יותר מ-200 מיליון שקל בשנה. כל זאת במודל כלכלי המשלב בין פרנסה בכבוד לחקלאי והעלאת איכות המוצר לצרכן

אשת העסקים נוי הדס, רשומה על שינוי מהותי בעולם החקלאות הישראלי. הדס, דור שלישי למשפחת חקלאים וחקלאית בעצמה. בהיותה רק בת 21, הקימה את רשת "נוי השדה", רשת חקלאית למכירה ישירה של תוצרה ישראלית.

על אף הקשיים הרבים שאליהם נחשפה בתור בת לדור חקלאים בארץ, חלמה הדס להצליח דווקא בעולם החקלאות: "דווקא בתור אישה ודווקא בגיל צעיר", סיפרה בעבר. היום, רשת חקלאית "נוי השדה" התרחבה ל-14 סניפים ועוד ארבע נוספים בהקמה ברחבי הארץ שמפיצים מאות משלוחים של ירקות ופירות. אימפריית החקלאות של הדס, מכניסה יותר מ-200 מיליון שקל בשנה.

הרצון להשפיע לטובה על עולם החקלאות בישראל תמיד בער בה, והאג'נדה החדשה שהביאה לתחום היא זו שהביאה אותה לקדמת הבמה: "מודל הוגן שבו החקלאי מקבל את מלוא הכבוד והוא יוכל להתפרנס בכבוד להבדיל ממה שקיים בשוק, ומצד שני שהצרכן ייהנה מתוצרת מגוונת, ישראלית, איכותית, שירות שאין שני לו".

בריאיון עבר סיפרה הדס על סוד ההצלחה: "את הכל הקמתי מאפס, עם המון קשיים - אבל בזכות אמונה גדולה בחזון שלי והתמדה - הצלחתי. התחלתי כ- One Woman Show שעושה הכל: מרמת השליחה דרך נהגת המשאית ועד הקופאית והאורזת". בנוסף, ציינה הדס, כי דווקא בשל היותה אישה בעולם הגברי, הדבר העניק לה נקודות נוספות: "הצלחתי לשנות את התחום - כי ראיתי אותו אחרת. לפעמים ה-'חיסרון' שלך, יכול להיות היתרון הכי גדול שלך, זה שיביא אותך להיות מספר 1. לכן ההמלצה שלי לנשות עסקים מתחילות היא לראות את המטרה לנגד העיניים ולא להוריד את הרגל מהגז גם אם מאוד קשה. רק דרך קשה מובילה להצלחה - ואין קיצורי דרך".

הנקודה החשובה ביותר בקריירה שלה השנה, הינה השקת אפליקציה המובילה בשוק להזמנת משלוח פירות וירקות אונליין. לאחר פיתוח שנמשך יותר משנה וחצי, הדס קוטפת הישג נוסף בתחום: "אני מאוד גאה בכך. חשוב לי להוביל את הקטגוריה ואני תמיד חושבת על הדבר הבא".

בתחילת המלחמה, פעלה הדס למען חקלאי העוטף שנקלעו לקשיים רבים: "הקמתי חמ"ל שמקשר בין מתנדבים לבין חקלאים בעוטף ישראל שזקוקים לידיים עובדות לאחר שכל העובדים נטשו". מלבד זאת, דאגה הדס לרכוש תוצרת חקלאית ולשנע אותה מהעוטף למרכז. "בנוסף יצרתי מארזים מסובסדים של חקלאות העוטף שנמכרה בעזריאלי תל אביב על מנת לחזק את החקלאות", מסכמת הדס.

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: דקלה חוסטיק
40
under
forty
צילום: דקלה חוסטיק

הנבחרים