40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

ד"ר ועו"ד ליאור משאלי שלומאי

40, רשמת בית המשפט העליון, נשואה+4

אף שלאורך השנים שומרת משאלי שלומאי באדיקות על פרופיל תקשורתי נמוך ונמנעת מחשיפה, כבר היום ניתן לקבוע כי מדובר באחד השמות הצעירים והעולים במערכת המשפט הישראלית

באחת השנים הסוערות בתולדות מערכת המשפט הישראלית, ניצבת ד"ר ועו"ד ליאור  משאלי שלומאי, באחד התפקידים החשובים והמשפיעים בפירמידה השיפוטית. בשנה וחצי האחרונות, מכהנת משאלי שלומאי כרשמת בית המשפט העליון – מינוי ישיר של נשיא בית משפט העליון ובאישור שר המשפטים – תפקיד שיפוטי, שבאמצעותו מוכרעות סוגיות משפטיות רבות, המתעוררות במסגרת ניהול ההליכים השונים בבית המשפט העליון.

על אף גילה הצעיר, למשאלי שלומאי היכרות קרובה וממושכת עם בית המשפט העליון. לפני שמונתה לתפקיד הנוכחי, היא שימשה בין היתר כעוזרת המשפטית לשופט העליון בדימוס צבי זילברטל, ולשופטות המכהנות, דפנה ברק ארז ויעל וילנר.

משאלי שלומאי, ילידת אפרת, היא בוגרת אולפנת נווה חנה באלון שבות. בשנים 2002-2001 למדה במדרשת עין הנצי"ב, ואת שירותה הצבאי מילאה כמש"קית הוראה בבסיס מחו"ה אלון. את התואר ראשון במשפטים היא סיימה באוניברסיטת בר אילן ובקיץ 2009 הוסמכה באופן רשמי כעורכת דין. במהלך העשור שעבר השלימה משאלי שלומאי גם תואר שני (מטעם אוניברסיטת קולומביה בניו יורק) ושלישי (מטעם אוניברסיטת בר אילן) במשפטים. עבודת הדוקטורט שלה, אגב, עסקה בשיפוט מוסרי של התנהגויות במסגרת דיני הגירושין ודיני והפיטורין.

במקביל ללימודי התואר השלישי, הייתה משאלי שלומאי עוזרת הוראה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן ובמכללה למשפט ועסקים ברמת גן – ובהמשך, יחד עם עבודתה כעוזרת משפטית בבית המשפט העליון, היא שימשה גם עורכת ראשית של כתב העת "מחקרי משפט" של אוניברסיטת בר אילן. על אף שלאורך השנים שומרת משאלי שלומאי באדיקות על פרופיל תקשורתי נמוך ונמנעת מחשיפה, כבר היום ניתן לקבוע כי מדובר באחד השמות הצעירים והעולים במערכת המשפט הישראלית.

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: דוברות והסברה-הרשות השופטת
40
under
forty
צילום: דוברות והסברה-הרשות השופטת

הנבחרים