40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

רביע באדר

37, מנכ"ל רדיו צפון 104.5 ורדיו 101.5 התחנה, נשוי

"סיימתי שירות צבאי, ולא היה לי מושג מה אני רוצה לעשות בחיים. אבי המנוח, הציע שאגשש ברדיו צפון, אם מחפשים שם עובדים. ניסיתי, והתקבלתי למשרת הטכנאי. בעולם התקשורת התאהבתי מהרגע הראשון"

רביע באדר, הוא מה שמכונה "איש רדיו בנשמה". את דרכו בתחום הוא התחיל לפני כעשור וחצי כטכנאי זוטר, ובמהלך השנים טיפס במעלה ההיררכיה. במאי האחרון מונה באדר למנכ"ל רדיו צפון 104.5 ותחנת הבת רדיו 101.5 התחנה, כשהוא שובר תקרת זכוכית כדרוזי הראשון בתפקיד.

לתחום התקשורת, מספר באדר, הוא הגיע במקרה: "סיימתי שירות צבאי כלוחם, ולא ממש היה לי מושג מה אני רוצה לעשות בחיים. כמו לא מעט חיילים משוחררים התחלתי למלצר, ועבדתי בבית מלון במעלות תרשיחא. אבי המנוח, שהיה השומר של אותו בית מלון, סיפר לי שמהמלון פועלת תחנת רדיו צפון והציע לי לגשש אם מחפשים שם עובדים. ניסיתי את מזלי, והתקבלתי למשרת הטכנאי – זה היה המפגש הראשון שלי עם הרדיו. במקביל המשכתי לעבוד במלצרות".

"התאהבתי בעולם התקשורת מהרגע הראשון", מדגיש באדר, "היה לי ברור שזה התחום שבו אני רוצה לעבוד ולהתפתח. כמה חודשים מאוחר יותר, כבר קבלתי הצעה להצטרף לרדיו 103fm. בהתחלה שמשתי כטכנאי, ובהדרגה השתלבתי בהפקות של תוכניות האקטואליה, עם עיתונאים כמו ניסים משעל ורינה מצליח. אני ורינה היינו פותרים יחד תשחצים".

מי שידע לזהות את חיידק האקטואליה אצל באדר, הוא אור צלקובניק, מנכ"ל התחנה באותם הימים. "הוא פתח לי את הדלת ובחר בי לערוך את תוכניות הדגל", מפרט באדר. "תחילה עם גבי גזית, ובהמשך עם בן כספית וינון מגל, התוכנית הכלכלית עם ענת דוידוב – וזו רק רשימה חלקית".

בראשית העשור, החליט באדר לקחת פסק זמן מהרדיו, ומונה ליועצו הפוליטי של ח"כ מאיר כהן, ממפלגת יש עתיד (שכיהן אז גם כשר הרווחה והביטחון החברתי). שיתוף הפעולה המקצועי נמשך כשנתיים.

באביב כאמור, פנה אל באדר שי בן מאור, יו"ר רדיו צפון והציע לו לסגור מעגל ולשוב הביתה, הפעם במשבצת המנכ"ל. "נעניתי להצעה בלי לחשוב פעמיים", משחזר באדר. "מה שעבר לי בראש באותם הרגעים, זה אבא שלי. אין לי ספק שהוא מאוד היה גאה בי ובדרך שלי. אני מודה לשי על ההזדמנות להוביל את גוף התקשורת החשוב הזה".

ביום הראשון של מלחמת חרבות ברזל גויס באדר בצו 8. "מהר מאוד הבנתי שהמלחמה הזו שונה מכל מה שהכרנו" הוא אומר. "בין החללים, גם שני אנשים יקרים לי מאוד: סא"ל עלים סעד, שהיה מפקד שלי ורס"ל ג'ואד עמאר, בן חורפיש וחבר טוב של אחי".

"מבחינתי, המלחמה מתקשרת באופן ישיר עם מקום העבודה והמחויבות העיתונאית שלי", מסכם באדר. "רדיו צפון הוא גוף התקשורת הצפוני ביותר והקרוב ביותר לגבול עם לבנון. במשך השנים הוא הפך לכתובת עבור תושבי האזור. כולנו בתחנה נרתמנו באופן מלא למלחמה על הבית, ואנו מסייעים הן לכוחות הלוחמים והן למפונים, שנאלצו לעזוב את ביתם. מראשית המלחמה מוכיח רדיו צפון בכל יום מחדש את חשיבותה של התקשורת האזורית, המשמשת כצינור להעברת מידע מרשויות המדינה והביטחון ישירות לתושבים".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: אלבום פרטי
40
under
forty
צילום: אלבום פרטי

הנבחרים