40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

לירן גרינברג

36, ממייסדי קרן Team8

"הם הצליחו למכור בתקופה של מתקפת טרור ומלחמה, שקדמה לה תקופה של האטה כלכלית במשק, פילוג ומשבר פוליטי; ולפני מגפת הקורונה. היזמים האלה הצליחו ברכבת ההרים המשוגעת הזאת להקים שני סטארט־אפים ולהגיע להצלחה".

שנת 2023, הייתה השנה החשובה ביותר בקריירה של לירן גרינברג, ממייסדי Team8 (לצידם של נדב צפריר וישראל גרימברג) ששתי חברות הסייבר של הקרן, נרכשו בחודש נובמבר על ידי חברת "פאלו אלטו", בקרוב למיליארד דולר. חברת "טאלון" נרכשה בסכום של כ-600 מיליון דולר ואילו חברת "דיג" נרכשה בסך 400 מיליון דולר.

את הדרך לתפקידו הנוכחי, החל גרינברג כבר בהיותו נער: "הייתי בעניין של פיתוח תוכנה ובניית אתרים ועיצוב, ועשיתי כמו מיני פרויקטים ללקוחות שרצו למכור שתלים דנטליים, בריאות לגני ילדים ומסעות לפולין", סיפר בעבר.

מאותו רגע, הבין גרינברג כי מקומו שייך לעולם פיתוח התוכנה. לאחר שסיים את לימודיו במדעי המחשב במכללה האקדמית תל אביב, שירת ביחידת פיתוח התוכנה של 8200, ולאחר שחרורו בחר להתמקצע בעולם ניהול צוותי פיתוח תוכנה.

אופן פעילותה הייחודי של קרן Team8 הוא זה שגרם להצלחתה המסחררת בעולם. לאחר שקרן הסייבר מזהה ביקוש לתחום מסוים בשוק, היא דואגת לעניין היזמים והכסף: "עד כה גייסנו יותר מ-100 מיליון דולר, 42 מיליון דולר Team8 גייסה בעצמה והשאר זה כסף שגייסו החברות שלנו בסיבובי ההמשך", ציין בגאווה גרינברג. בין המשקיעים שאיתה עובדת קרן הסייבר, נמנים מיקרוסופט, סיסקו והקרן הפרטית של אריק שמידט.

לאחר שקרן הסייבר הצליחה למכור שש חברות, מכרה Team8 את האקזיט השביעי והשמיני שלה לחברת "פאלו אלטו" המובילה, אותה נקודה חשובה בקריירה של גרינברג בשנה האחרונה. בעבר, סיפר כי להצלחת קרן הסייבר אחראים מייסדי החברות "טאלון"ו-"דיג": "הם הצליחו למכור בתקופה של מתקפת טרור ומלחמה, שקדמה לה תקופה של האטה כלכלית במשק, פילוג ומשבר פוליטי; ולפני מגפת הקורונה. היזמים האלה הצליחו ברכבת ההרים המשוגעת הזאת להקים שני סטארט־אפים ולהגיע להצלחה".

על אף שמתקיימות מתקפות סייבר רבות אך לא מתוחכמות במיוחד נגד ישראל, ציין גרינברג כי תרחישים קשים של פגיעות בתשתיות ישראליות צפויים להתממש: "סייבר זה איום גדול, סביר להניח שהעולם עוד יראה כאלה, אז לא נכון להשתחצן על החוזקה של הסייבר הישראלי ושלא נותקף".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: יח"צ Team8
40
under
forty
צילום: יח"צ Team8

הנבחרים