40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

ח"כ יוראי להב הרצנו

35, חבר כנסת מטעם יש עתיד, בזוגיות

"יש חשיבות גדולה לנוכחות של צעירים וצעירות סביב שולחן מקבלי ההחלטות – ברמה הלאומית, ברמה המקומית, ולמעשה בכל מקום בו מתקבלות החלטות שמשפיעות על המציאות"

הפוליטיקה הישראלית מייצרת סיפורים יוצאי דופן, כמו למשל זה של ח"כ יוראי להב הרצנו, ממפלגת יש עתיד – בן 35 בסך הכל, שעל רקע ריבוי מערכות הבחירות של השנים האחרונות, כבר רושם לא פחות מקדנציה חמישית במשכן.

אף שמדובר באחד מצעירי הפרלמנטרים, להב הרצנו הוא אחד הקולות היותר נשמעים מקרב האופוזיציה – בין היתר כמייצג הקהילה הגאה בכנסת, וכפעיל בנושאי אקלים וסביבה, קידום האוכלוסייה הצעירה ואנשים עם מוגבלות. כמובן שגם במאבק הלוהט סביב הרפורמה המשפטית, הוא לא היסס להשמיע את קולו. "בשנה האחרונה עסקתי בהגנה על הדמוקרטיה הישראלית  לא פחות", הוא מצהיר. "לצד חבריי באופוזיציה ומיליוני ישראלים, השמענו את קולנו בכל רגע נתון ובכל זירה אפשרית נגד ההפיכה המשטרית, ובמטרה להגן על דמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

לעשייה חברתית-ציבורית-פוליטית, נותב להב הרצנו עוד בשנות העשרה של חייו, כששימש יו"ר מועצת התלמידים בתל אביב-יפו, ובמקביל עמד בראש תא הנוער של מפלגת שינוי. לצה"ל הוא התנדב למרות פטור רפואי, ואף המשיך לקצונה והשתחרר בדרגת סרן. "זכיתי לשרת במערכת הביטחון כשש שנים, בתוך גבולות המדינה ומחוצה לה", מציין להב הרצנו, "דווקא משום שיכולתי בקלות לוותר, היה לי חשוב לשרת ובאופן משמעותי".  

בהמשך, התמודד להב הרצנו למועצת העיר הרצליה ברשימת יש עתיד, וייסד והוביל את תנועת הצעירים במפלגה, במה שהיווה את אקורד הפתיחה בדרך להתמודדות לכנסת. "יש חשיבות גדולה לנוכחות של צעירים וצעירות סביב שולחן מקבלי ההחלטות  ברמה הלאומית, ברמה המקומית, ולמעשה בכל מקום בו מתקבלות החלטות שמשפיעות על המציאות", הוא מדגיש.

לצד הרזומה הפוליטי, מחזיק להב הרצנו גם בארבעה תארים אקדמיים: תואר ראשון משולב במשפטים ובהיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במשפט ציבורי (LLM) במסלול משולב מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו.

גם בזמן מלחמת חרבות ברזל, כאשר לא מעט חברי כנסת העדיפו להוריד פרופיל, להב הרצנו ממשיך להראות נוכחות בשטח ולפעול בהילוך גבוה. "בעקבות נפילת חבר הקהילה הגאה, סרן במיל' שגיא גולן ז"ל – שלחם באומץ לב, חילץ והגן על תושבי בארי – יזמתי תיקון חוק שיכיר גם בבן או בת זוג של נופלים להט"בים כאלמן או אלמנת צה"ל ויתקן עוול היסטורי ביחס של המדינה לחברות וחברי הקהילה הגאה", הוא מתאר. "תיקון החוק הזה, הוא בשמו ולמענו של שגיא ולמענם של כל הלהט"בים שנמצאים בחזית".

"אם אנחנו מספיק טובים כדי להילחם למען המדינה, אז אנחנו מספיק ראויים גם לחיות בה בכבוד ובשוויון", מבהיר להב הרצנו. "הצעד הזה הוא רק ההתחלה בדרך לחקיקה שוויונית שאמשיך לקדם, במטרה לבטל את האפליה נגד קהילת הלהט"ב בכל תחומי החיים".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: רן יחזקאל
40
under
forty
צילום: רן יחזקאל

הנבחרים