40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

אריאל עידן

25, כתב ערוץ 14 בדרום

"שמעתי עשרות פעמים 'לא'. עורכים שסיננו אותי, אנשים שטרקו דלתות. זו הייתה מלחמה קשה. שמח מאוד על החלום החדש שמתגשם לו לנגד עיניי"

כתב ערוץ 14 בדרום, אריאל עידן, גרף הישג משמעותי בשנה האחרונה, כעיתונאי הנעקב ביותר בטיקטוק – עם למעלה מ-100,000 עוקבים. בעברו היה עידן תלמיד ישיבה, כשאת הדרך לעולם התקשורת הוא סלל במקביל לעבודתו כמורה, כשהחל לכתוב בעיתון מקומי ואתר מקומי באזור הדרום.

הדרך לתעשייה לא הייתה קלה עבורו: "שמעתי עשרות פעמים לא! עורכים שסיננו אותי, אנשים שטרקו דלתות. זו הייתה מלחמה קשה", הוא משחזר. אחרי מאבק נחוש וממושך, הצליח עידן לשבור את המחסום, בין היתר לאחר שהשיב בחיוב לשאלת מנהל החדשות של ערוץ 14, יורם כהן: "האם אתה מסוגל להיכנס עכשיו לאולפן ולדבר על נושא מסוים בדרום?". כך, מצא עצמו עידן באולפן החדשות, לצידה של העיתונאית יערה זרד. "אני לא אשכח את הרגע הזה לעולם. כשיצאתי מהאולפן יורם המתין בכניסה וראיתי שהוא מרוצה. מאז הכול היסטוריה", מספר עידן.

מאז, עידן הוא חלק מעולם התקשורת הישראלי, ואף זכה ללא מעט שבחים על עבודתו. רק באוקטובר האחרון, נצפה אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, מחמיא להתנהלותו המקצועית של עידן ואומר: "אני רואה אותו בכל מקום, הוא מדווח דיווחי אמת, הוא מכניס רוח באנשים".

כחלק מתפקידו, חלומו של ערוץ 14 בדרום, הוא להשפיע על השיח הציבורי בישראל ולהוביל מאבקים בחברה הישראלית: "אני שמח מאוד על החלום החדש שמתגשם לנגד עיניי".

עידן הצליח כאמור, לרשום הישג משמעותי גם במסגרת הרשתות החברתיות. כיום הוא נחשב לכתב המחוזר ביותר, עם למעלה מ-250,000 עוקבים בטיקטוק ובאינסטגרם. מבחינתו, זהו בהחלט רגע מכונן בקריירה: "זה מייצר כוח אדיר, רשת מקורות נרחבת וחשיפה בלתי נתפסת". בריאיון עבר חשף עידן: "לפני 9 חודשים פתחתי חשבונות רשמיים בטיקטוק ובאינסטגרם ולא האמנתי שאגיע בפרק זמן כל כך קצר להישג כזה".

בימים אלו, פועל עידן גם למען בעלי הזנב, אשר נפגעו מאירועי הטבח המזעזעים ביישובי העוטף והסביבה: "יש לי רגישות עזה לבעלי חיים", הוא מסביר. בהתאם לכך, ניצל עידן את מעמדו ברשתות החברתיות והפך את עמודיו בטיקטוק ובאינסטגרם גם ללוח מודעות, עם פרסומים על בעלי חיים שזקוקים לטיפול רפואי ומזון.

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: משה מזרחי
40
under
forty
צילום: משה מזרחי

הנבחרים