40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

ניב עשת כהן

31, המנכ"ל והבעלים של סוכנות לייצוג אמנים, נשוי

"החלום הוא להצליח להשפיע על עולם התרבות, להתיר בו חותם. אני יודע שהדרך להגשמה עוד רחוקה, ושמח שהעשייה ממשיכה למלא ולרגש אותי"

עם משרד לייצוג אומנים, שהקים בעשר אצבעות ומאגד כיום למעלה מ-350 מיוצגים ומיוצגות – שחקנים, סנטנדאפיסטים, אנשי תקשורת ומנחים, מרצים, במאים, תסריטאים, קריינים, משפיענים ויוצרי תוכן – ניב עשת כהן, הוא מהסוכנים המשפיעים בישראל.

את המשיכה לעולם התרבות, ירש עשת כהן מסבו – הצלם האייקוני מולה עשת – שליווה את התעשייה המקומית, הדמויות והאירועים, משנות ה-60 ולאורך עשורים ארוכים. "בזכות סבא, את ילדותי העברתי בין התמונות והסיפורים על העולם שמאחורי הקלעים והמצלמה", מפרט כהן עשת. "היה לי ברור שאני הולך להיות חלק מהתחום הזה".

הסיפתח היה כבר בגיל 13 כצלם, מה שהיה רק הצעד הראשון בדרך לשירות כמפיק ועורך בגלי צה"ל, ובהמשך גם ללימודי קולנוע באוניברסיטת NYU בתפוח הגדול. התשוקה לייצוג אומנים, התעוררה כשעשת כהן חזר לישראל והצטרף למערכת תוכנית הלייט נייט של גורי אלפי. "זו התקופה שהבנתי בדיוק איפה אני רואה את עצמי ואיזה ערך מוסף אני יכול להביא לתעשייה", מדגיש כהן עשת. "קיבלתי בית חם מהמפיק חיים סלוצקי, שאימץ אותי תחתיו, לימד אותי את התחום ונתן לי הזדמנות לבטא את היכולות שלי".

השלב הבא של עשת כהן, כבר טמן מעבר לדרך עצמאית, ופתיחת סוכנות משלו: "החזון הוא להביא קול חדש וייחודי בעולם היזמות האומנותית והיצירתית, לבנות ולפתח כישרונות ישראלים ובינלאומיים לפני ומאחורי הקלעים", הוא מתאר. "אני גאה לראות איך הסוכנות צומחת ומתרחבת".

כאשר עשת כהן מסתכל לאחור, על השנה שהסתיימה לפני ימים ספורים, הוא מספר שאחת ההחלטות החשובות ביותר מבחינתו נוגעת ל"הפיכת המשרד הפיזי שלנו לבית פתוח לכלל המיוצגים. השימוש במילה 'בית' הוא לא מטאפורי אלא ממשי, פה בא לידי ביטוי ה'אני מאמין' שלנו. המיוצגים יכולים לקבל פה את החדר לצלם וללמוד אודישנים, לתאם מכאן פגישות ולפגוש קולגות ויוצרים. זו החלטה שהתקבלה במהלך 2023 ותמשיך איתנו כחלק מה-DNA של הסוכנות".

"עוד רגע מרגש מבחינתי, קשור לימים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל", מוסיף עשת כהן. "בהחלטה ספונטנית, פתחנו בסוכנות חמ"ל אזרחי מיוחד, שנועד לאיסוף ציוד לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון שנמצאים בשטחי הלחימה. המיוצגים שלנו נרתמו מיד ליוזמה, פקדו את המשרד ועזרו באיסוף התרומות".

במבט קדימה, כשהוא נשאל על התוכניות להמשך, לכהן עשת יש תשובה ברורה: "חלום הילדות שלי הוא להצליח להשפיע על עולם התרבות, להתיר בו חותם משלי. זה מה שמנחה אותי גם היום. אני יודע שהדרך להגשמה עוד רחוקה, ושמח שהעשייה ממשיכה למלא ולרגש אותי".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: אורי טאוב
40
under
forty
צילום: אורי טאוב

הנבחרים