40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

יהודה מורגנשטרן

40, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, נשוי+6

"אני יודע שלפנינו עבודה קשה ומרובה – ובכוונתי לעשות הכול במטרה לתת את האפשרויות הנכונות לדורות שלמים קדימה בעולם הנדל"ן"

"ישנו מוטו שאימצתי, ומנחה אותי לכל אורך הדרך שלי בשירות הציבורי: כשיש לך כישרון לעשות משהו, אתה עושה אותו – לא כי אתה יכול, אלא כי אתה חייב".

למשפט הזה, אחראי יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון – והוא מקבל משנה תוקף על רקע הטלטלה שחווה ענף הנדל"ן בתקופה האחרונה. משבר דיור מחריף, ירידה בהתחלות הבנייה, מחסור בכוח אדם וקבלנים במצוקה – אלו רק חלק מהבעיות איתם נדרש מורגנשטרן להתמודד בכובעו המקצועי, וזה עוד לפני שבכלל הזכרנו את המחסור הזועק בממ"דים ובמקלטים על רקע ירי הטילים על העורף.

"כחלק מההיערכות של המשרד, בוצעה הערכת מצב ובה נמצא כי בצפון הארץ ישנם אלפי מקלטים מוזנחים ובלתי ראויים לשימוש, הנמצאים בבעלת פרטית. אנחנו ביצענו הסטה תקציבית של יותר מ-70 מיליון שקלים לטובת השמשת מקלטים בבתים משותפים ביחד עם הרשויות המקומיות", מעדכן מורגנשטרן. "עד כה הושמשו אלפי מקלטים בצפון, וכעת מתבצעת עבודת מטה לביצוע מהלך דומה גם בדרום. בנוסף, המשרד תיקצב את חברת עמידר בכ-1.2 מיליון שקלים לשיפוץ מקלטים במבני דיור בהם רוב הדירות הינן של הדיור הציבורי, ובימים הללו מתבצעות העבודות".

"ביושבי כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אני נושא באחריות גדולה בתחומי הדיור", מדגיש מורגנשטרן. "אני יודע שלפנינו עבודה קשה ומרובה – ובכוונתי לעשות הכל במטרה לתת את האפשרויות הנכונות לדורות שלמים קדימה בעולם הנדל"ן, ולייצר מגוון מהלכים שיביאו לפתרונות דיור יעילים ומקיפים לטובת כלל אזרחי ישראל".

לתפקיד המאתגר מונה מורגנשטרן בראשית 2023 על ידי השר יצחק גולדקנופף, והוא מביא עימו רקורד ניהולי בכיר. בין היתר שימש כממלא מקום מנכ"ל החברה הכלכלית בני ברק, במסגרתה ניהל תקציבים של מאות מיליוני שקלים ומאות עובדים; כדירקטור במי אביבים – תאגיד מי המים של עיריית תל אביב-יפו; וכמנכ"ל חברת תלם, העוסקת בפיתוח כלכלי-חברתי באוכלוסייה החרדית.

"את תלם הקמתי ב-2012, ובמשך 4 שנים שמשתי כמנכ"ל החברה", הוא מרחיב. "תלם מנהלת פרויקטים המתמקדים בשילוב חרדים במגוון גופים אקדמיים, ולמעשה כשליש מהסטודנטים החרדים הלומדים באקדמיה מלווים על ידה".

מורגנשטרן גדל בבני ברק, עשה שירות אזרחי במרכז הרפואי רמב"ם ובבית הסוהר כרמל והמשיך ללימודים אקדמיים: תואר ראשון בהנדסה וניהול בטכניון ותואר שני בהיסטוריה של ארץ ישראל מאוניברסיטת חיפה. כמו כן, הוסמך בתוכנית העמיתים מעוז, לפיתוח מנהיגות ממלכתית ורב מגזרית, ושימש עמית מחקר במוסד שמואל נאמן למחקר למדיניות לאומית, שם היה שותף לגיבוש מסמך ייעודי העוסק בפיתוח כלכלי של הצפון.

עוד אנקדוטה ברזומה של מורגנשטרן, נוגעת לתקופת לימודיו באוניברסיטה: "ניהלתי את הקמפוס החרדי של המרכז האקדמי כרמל בחיפה והצלחתי להעלות את מספר הסטודנטים מ-70 ל-250 תוך כשנתיים בלבד", הוא מתגאה.

מגיל צעיר, מעיד על עצמו מורגנשטרן, "חלמתי להיות מעורב בתהליכים חשובים ולעשות דברים משמעותיים". אין ספק כי בתפקידו הנוכחי, כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יש לו את ההזדמנות לממש את החלום.
 

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: רונן חורש, לע"ם
40
under
forty
צילום: רונן חורש, לע"ם

הנבחרים