40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

אלה קינן

35, יוצרת תוכן ברשתות החברתיות

לוחמת ברשתות החברתיות למען הסברה הישראלית, ומי שידועה כהוגת הקמפיין וההאשטאג HamasIsISIS, שהגיע עד לנאום של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן

אלה קינן נחשבת לאחת הנשים המשפיעות ביותר של 2023, ואף נבחרה לצד נועה תשבי, כאשת השיווק המובילה של חודש נובמבר האחרון. לקינן חברה לשיווק דיגיטלי, היא בעלת תואר ראשון במשפטים וממשל, וגם סרן (במיל') בחיל המודיעין.

מפרוץ המלחמה, החלה קינן לפעול בתחום ההסברה הישראלית. בין פעילותיה המגוונות למען המדינה, ניהול של עשרות אלפי מתנדבים אשר תפקידם להגיב באופן מיידי לאירועים ולייצר ויראליות באופן שמייצג את הנרטיב הישראלי. קינן בת ה-35, שהייתה ידועה בשמה "אלה טרוולס", בשל היותה יוצרת תוכן בתחום התיירות והטיולים, הפכה מאז ה-7 באוקטובר לאחת מלוחמות ההסברה הבולטות והמשפיעות ביותר ברשתות החברתיות.

קינן, נכדה של מייסדי קיבוץ כפר עזה, פועלת ללא לאות, נגד המעשים המזעזעים שביצעו מחבלי החמאס ביישובי העוטף. היא בעלת אלפי עוקבים בכל רשת חברתית, החל מאינסטגרם, טיקטוק, טוויטר ועד לפייסבוק, וידועה כמי שהגתה את הקמפיין ואת ההאשטאג HamasIsISIS וביקשה מ-200 אלף עוקביה להפיץ אותו ברחבי הרשתות – מהלך שהגיע עד נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן בעצמו.

בין מאבקיה התקשורתיים הבולטים, היא התעמתה עם פעילת האקלים גרטה טונברי, שהעלתה ציוץ עם תמונתה, במסגרתו היא אוחזת בשלט עם הכיתוב "עמדו לצד עזה". בעבר חשפה קינן, את מאבקה נגד פעילת האקלים הצעירה: "מיד עניתי לה בתגובות, 'אם את כל כך בעד האנושות, למה את לא מדברת על החטופים שלנו, התינוקות, האימהות והקשישים?'. קיבלתי 12 אלף לייקים, ועדיין היא לא הגיבה".

כאן זה ממש לא נגמר. לאחר שהכינה "כרזה" באפליקציה בה נכתב "גרטה תומכת בדאע"ש" וביקשה מעוקביה בארץ ובעולם להדהד את דבריה בטוויטר ולהעלות את הכרזה בתגובות, סיפרה קינן בגאווה: "תוך זמן קצר היא מחקה את הציוץ ההוא, ובהמשך כתבה: 'זה ברור מאליו, או כך חשבתי, שאני נגד ההתקפה הנוראית של חמאס".

החדרת המסר שהגתה, הצליח כל כך עד שהגיע, כאמור, לנאומו של הנשיא האמריקאי ואף לאחת הזמרות המובילות והמשפיעות בעולם: "גם מדונה כתבה שחמאס הוא דאע"ש. בכל העולם אנשים משתמשים בהשוואה או בהאשטאג. הכנסתי את זה לנראטיב. קיבלתי פניות מכלי תקשורת בארצות הברית ובאירופה", סיפרה בגאווה בעבר.

בנובמבר האחרון, נבחרה קינן יחד עם נועה תשבי כאחת הנשים המובילות בתחום השיווק וההסברה בעולם בכלי תקשורת שונים. קינן נבחרה בזכות שליטתה בסיפור הנרטיב בכלי התקשורת ובשל התוכן שהעלתה לרשתות החברתיות, שהגיע למיליוני חשיפות בכל רחבי העולם.

בחשבון הטוויטר שלה, כתבה קינן בפני עוקביה על החשיבות במאבק האיתן בהסברה הישראלית לעולם: "עלינו להשתחרר מכבלי רגשי הנחיתות של ילדי הכאפות שרק רוצים שיאהבו אותם. כן חשוב שננהל דיונים בינינו לבין עצמנו, אבל כלפי חוץ? לא להתרפס. לא הבלגים, לא הספרדים ולא האירים בפוזיציה לומר לנו מילה ואנחנו לא צריכים להסביר".

בעבר, סיפרה קינן על הרגע בו החליטה לפעול למען המדינה: "ברגע שראיתי שלא מגנים את חמאס מספיק, החרדה שלי הומרה לכעס, והכעס הניע אותי לפעולה. הרגשתי, כישראלית, לא מובנת. איך אנשים מפקפקים בזכות שלי לחיות בכלל, במדינה משלי, כל כך מעט זמן אחרי שהנאצים ניסו להשמיד אותנו?".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: יח"צ
40
under
forty
צילום: יח"צ

הנבחרים