40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

נדב שובל

33, מייסד ומנכ"ל של חברת OpenWeb, נשוי+1

כנכד לניצולת שואה, נחשף כבר מגיל צעיר למשפט האלמותי "לעולם לא עוד", מכך הבין כי הדרך להבטיח אותו, הינו דרך תיקון עולם, דבר שהפך לחלומו הגדול

נדב שובל אחראי לאחד הפיתוחים הגדולים של שנת 2023, פלטפורמת בניית קהילות הישראלית OpenWeb, שאותה הקים ומנהל, ואשר נמכרה לארבעה אתרים בולטים מארה"ב ובריטניה (פוקס ניוז, יאהו, טיימס, טקראנץ') בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה.

חברת התוכנה הישראלית שהוקמה בשנת 2015, בולטת בתחום הטכנולוגיה. היא מעסיקה מאות עובדים ברחבי העולם, החל מתל אביב, ניו יורק, סן דייגו, קנדה ועד לפריז ושוויה המוערך של OpenWeb הינו 1.5 מיליארד דולר.  

נדב שגדל ברמת השרון לאב רופא ולשחקנית המוכרת רובי פורת שובל, ציין בעבר כי אלו עודדו אותו לעלות על דרך המלך: "הם המזל הכי גדול שהיה לי. ההורים שלי לקחו אותי לבדיקות וכך גילינו דיסלקציה חמורה. הם תמכו ואהבו אותי, היו הגב שלי ותמיד אמרו לי שאצליח בדרך שלי".

את כישרונותיו ויכולותיו המרשימים בעולם הטכנולוגיה, גילה שובל בגיל צעיר מאוד: "כבר בגיל 14 הקמתי חברה קהילתית ומכרתי אותה כשהייתי בן 16. זו הייתה החוויה הראשונה ממנה למדתי על אהבתי לשני התחומים - טכנולוגיה וקהילה".

מלבד התמודדותו בגיל צעיר עם דיסלקציה ובעיות קשב וריכוז, שובל נלחם במחלת הקוואסאקי, שגרמה לקושי במיומנות המוטוריות העדינות: "בעיית המוטוריקה העדינה היא הדבר הכי טוב שקרה לי, כי נתנו לי אישור להקליד בשיעורים. בכיתה ישבתי מאחורה עם מחשב IBM ישן ומגושם. כך התחלתי לבנות צ'טים ופורומים, בגיל 12 כבר היו לי אתרים עם טראפיק די גדול", סיפר בעבר.

בניגוד לבני גילו שבחרו לטייל מסביב לעולם מיד לאחר שירותם הצבאי, שובל בחר ללכת בדרך אחרת: "הקמתי את החברה כי זה מה שהרגשתי באותה התקופה שאני יודע ואוהב, אך זו לא הייתה החברה הראשונה שלי".

על רקע תופעות השנאה, האלימות והבריונות הנפוצות ברשתות החברתיות, הפלטפורמה הייחודית מאפשרת לייצר שיח ציבורי בריא ואיכותי יותר, מסייעת לבעלי אתרים להגביר את מעורבות הגולשים על ידי דיוני לייב ומסייעת בשיווק ותדמית המותג. אותו פיתוח חדשני, הספיק להיטמע כבר ב-3,000 אתרי תוכן אשר בהם פעילים כ-120 מיליון משתמשים מדי חודש.

כנכד לניצולת שואה, שובל נחשף מגיל צעיר למשפט האלמותי "לעולם לא עוד", מכך הבין כי הדרך להבטיח אותו, הינו דרך תיקון עולם, דבר שהפך לחלומו הגדול: "כילד לא הייתי בטוח איך אשיג זאת, אך הייתי מספיק בר מזל להיות במצב בו אני יכול להשפיע בצורה משמעותית וברמה עולמית על ידי לחימה בשפת שנאה", משחזר שובל.

נקודת האור הגדולה שלו בשנת 2023, הוא הרגע בו הצליחה חברת OpenWeb לרכוש שלוש חברות שונות בשנה אחת. אותו הישג מרשים, אפשר לחברה לפעול מול חברות מובילות כמו Arena Group ו-Fandom.

 "זה היה מאמץ עצום ומתיש, אך זה אפשר לנו להחזיק בסדרת יכולות חדשנית שלא חשבנו אפילו שנוכל לשקול בעבר", שיחזר שובל. מלבד זאת, הצליחה החברה להילחם באחת התופעות הנפוצות מהן ישראל סובלת בימים אלו: "זה אפשר לנו לפעול מול לקוחות שהיו בעלי השפעה משמעותית בהתנהלות כנגד הפצת שנאה ומידע שגוי, כמו CNN, איתם חתמנו השנה".

לצד מאבקה הרציף של החברה עם שותפים תקשורתיים בארה"ב נגד מידע כוזב שמפורסם על ישראל, OpenWeb שיתפה פעולה עם משקיעים ועמיתים רבים שתרמו סכומים נדיבים לצה"ל. "OpenWeb נוסדה בישראל ותמשיך להשקיע ולהתפתח במדינת ישראל. אנחנו גאים להיות חברה ישראלית וזה לעולם לא ישתנה" שובל מסכם בגאווה.

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: אופן ווב
40
under
forty
צילום: אופן ווב

הנבחרים