40 under 40
2023
בחסות:
שותפויות - אדמונד דה רוטשילד

עו"ד אלעד דנוך

39, יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין, נשוי+3

"בבית הספר היסודי, מצאתי עצמי מגן על חברים לכיתה שפחות ידעו להשמיע את קולם. לדבר בשמם נראה לי כבר אז טבעי ומתבקש. מקצוע עריכת הדין יכול לא רק לגעת באנשים אלא גם לשנות מציאות"

בין הגופים שנדרשים לייצר התאמות למציאות החדשה שכפתה מלחמת חרבות ברזל, נמצא גם מחוז דרום של לשכת עורכי הדין (המחוז בעל שטח השיפוט הגדול בישראל ומשתרע מאשדוד ועד אילת) – שמאז ה-7 באוקטובר, לקח על עצמו את האתגר להמשיך ולתפקד גם בזמן חירום ולתת מענה במגוון רחב של גזרות משפטיות, שהתפתחו על רקע המערכה.

"הפעילות שלנו בשבועות האחרונים מתכתבת באופן ישיר עם המלחמה", מציין עו"ד אלעד דנוך, יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין. "מדובר בין היתר, בהקמת מוקד סיוע ייעודי לתושבי העוטף, הזמין עבורם סביב השעון לכל סיוע או ליווי משפטי. במסגרת הזו למשל, אנו מפעילים שלוחה משפטית מיוחדת, שמטרתה לעזור לחקלאים מהעוטף בכל תביעה שתוגש נגדם בתקופת הלחימה".

היבט אחר שקשור במלחמה, ואותו לקח דנוך כפרויקט אישי, נוגע לפעילות הסברה משפטית בינלאומית. כך, בנובמבר באחרון נאם דנוך בבית הכנסת הגדול בפריז מול קהל של כ-2,000 איש – ובהם חברי פרלמנט, נבחרי ציבור ודיפלומטים – בנאום שעורר תהודה גדולה.

"הייתי חלק ממשלחת משפטית ישראלית, שיצאה לשליחות לאומית ונפגשה עם עורכי דין מרחבי העולם", מרחיב דנוך. "כחלק מהפעילות, העלנו על סדר היום גם את סוגיית החטופים – והבאנו את סיפורה של עו"ד עמית סוסנה, תושבת כפר עזה וחברת מחוז דרום בלשכה, שנשבתה בידי החמאס. לשמחתנו, עמית חזרה הביתה לאחר 55 יום, ומכאן אני מצהיר שאמשיך לפעול בנושא החשוב הזה בכל הערוצים האפשריים".

דנוך, תושב אשקלון והבעלים של משרד עורכי דין עצמאי, הוא מהצעירים הבולטים בקהילת המשפט הישראלית. בשנת 2019, כשהוא בן 34 בלבד, נבחר דנוך ליו"ר המחוז הצעיר בישראל. בקיץ 2023 הוא זכה לקדנציה נוספת בראשות המחוז הדרומי, כשזכה בבחירות ב-96% מהקולות.

"לאחר שנבחרתי לחבר ועד המחוז, לראש פורום הצעירים ומ"מ יו"ר המחוז, הרגשתי בשל להתמודדות גם על תפקיד היו"ר", משחזר דנוך. "הצעד הזה היה המשך ישיר לפעילות שלי, שמטרתה להשפיע על המקצוע ועל דור ההמשך שלו. אני מאמין שהדרך המיטבית לעשות זאת היא באמצעות לשכת עורכי הדין, הגוף שבמידה רבה מעצב את פני המקצוע בישראל".

"חבריי ואני מקדישים לילות כימים כדי לייצג נאמנה את עורכי הדין במחוז, ליצור ולהטמיע יותר השמה, יותר אקדמיה, יותר שירות, יותר כנסים ויותר דיגיטציה", מפרט דנוך. "עורכי הדין יודעים שיש להם על מי לסמוך, אנחנו איתם לכל אורך הדרך – ברגעים הטובים וברגעים הטובים פחות".

הרצון לקריירה כעורך דין, מגלה דנוך, בער אצלו כבר בבית הספר היסודי: מצאתי עצמי מגן על חברים לכיתה שפחות ידעו להשמיע את קולם. לדבר בשמם נראה לי כבר אז כדבר טבעי ומתבקש. עם הזמן, הבנתי שמקצוע עריכת הדין יכול לא רק לגעת באנשים אלא גם לשנות מציאות. מדובר במקצוע שמאפשר לחרוץ גורלות, אם רק יודעים לעשות אותו נכון. עבורי להיות עורך דין זו זכות ושליחות".

שותפיות - אדמונד דה רוטשילד

הכירו את הארגון שבונה את עתודת המנהיגות של ישראל

צילום: מור צידון
40
under
forty
צילום: מור צידון

הנבחרים